Växtmjölkmaskin

Tassa

Trådstartare
Jag är sugen på att köpa en maskin som tillverkar växtmjölk, men undrar om det är värt det. Är det någon som har en sån och vad tycker ni om den i så fall?

Jag köper mycket sojamjölk och det hade varit skönt att slippa släpa hem alla paket varje vecka och det verkar som att man kan göra olika typer av mjölk med dem också. Men då måste man släpa hem sojabönor istället 🤔.

Någon som vill dela med sig av erfarenheter? För och nackdelar?
 
Gör egen havremjölk istället. Behövs inga maskiner.

Du kan köpa svenska havregryn dessutom.

Var kommer din soja ifrån? Inte från Sverige, och knappast från ett sunt jordbruk, utan mer sannolikt från den sämsta sortens industrijordbruk.
 
Gör egen havremjölk istället. Behövs inga maskiner.

Du kan köpa svenska havregryn dessutom.
Helt sant, dock kan egentillverkad havremjölk kännas "mjölig" i konsistensen. I industriellt tillverkad havremjölk tillsätter man enzymer som bryter ner stärkelsen till sockerarter och drycken får då godare smak och konsistens. Kan man leva med "mjöligheten" är det ju dock ett superbra alternativ att göra egen!
 
Att filtrera och hålla på känner jag inte för. Därför undrade jag om någon har erfarenhet av en sån maskin. Man kan ju göra ärtmjölk eller mjölk på svenska bönor om man vill också. Just havremjölk är jag inte så förtjust i.
 

Liknande trådar

Övr. Barn Jag är lite rådvill... dottern vill ju ha ett husdjur, och jag har tittat på massor av olika djur som kanske kunde funka men jag vet...
2 3
Svar
42
· Visningar
5 021
Senast: Amha
·
Småbarn Vi har sökt vård både på jourcentral, akuten och kommer sannolikt behöva söka oss till VC nästa vecka om symtomen inte släpper - men är...
2 3
Svar
49
· Visningar
5 264
Senast: Blyger
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Min motivation, som jag tidigare jämförde med ett trilskande fuxsto, lyckades tillslut komma igång, gå in på banan, prestera och ta hem...
Svar
3
· Visningar
684
Senast: cassiopeja
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
23 985

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Uppdateringstråd 30
  • Avels fråga

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp