Mitt tunnelbäxthus har metallstomme och det håller för både vind, kyla och mycket snö.
Exakt, det finns tunnlar och det finns tunnlar liksom. Men visst, de med metallstomme kostar ju en liten slant och är lite jobb att sätta upp.

Fast det är det värt
 
@Magnum & @sthu

Hur levererades plasten? Var den förskuren eller på rulle?
Jag har ett som liknar det du lagt in länk till där kom plasten i hoprullad. Bitarna som går över taket var bara att lätta på (de hade rätt mått från början) men man fick skära ut kortsidor och dörrar samt fönster om man har det. Det var enkelt att göra. Lite pyssligare var det att få ihop metalstommen, det är lite som ikea på steroider.
 
Jag har ett som liknar det du lagt in länk till där kom plasten i hoprullad. Bitarna som går över taket var bara att lätta på (de hade rätt mått från början) men man fick skära ut kortsidor och dörrar samt fönster om man har det. Det var enkelt att göra. Lite pyssligare var det att få ihop metalstommen, det är lite som ikea på steroider.
Ok, då förstår jag

Var lite rädd att det skulle vara en hel rulle, där jag själv fick skära längderna
 
@Magnum & @sthu

Hur levererades plasten? Var den förskuren eller på rulle?
Jag beställde med förskurna gavlar. Behövde bara trimma till dem lite. Fönster håller vi fortfarande på med (jag ville ha fem, tre monterade vi förra året och resten kommer upp i år är planen)

Plasten kom på rulle.
Det var lätt värt lite extra att slippa skära ut själv!
 

Liknande trådar

Trädgård & Växter Jag hittade det här idag https://rikaretradgard.se/sveriges-allt-rikare-tradgardar-omvandlingen-fortsatte-2023/ och blev så glad! Jag...
5 6 7
Svar
130
· Visningar
7 281
Senast: Snurrfian
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag är mitt inne i första sommaren med att försöka odla ätbara grejer på min plats. Visst har jag pysslat mycket med trädgård tidigare...
Svar
0
· Visningar
317
Senast: cassiopeja
·
Hundavel & Ras Hej! Det är spännande tider för mig och min familj, då vi äntligen känner att det är en bra tid att skaffa hund. Tanken är att besöka...
2 3
Svar
40
· Visningar
4 749
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Året var 1994. Jag var trött på att bo i en förort. Jag ville ut på landet. Några år tidigare hade jag avslutat en 2-årig...
Svar
0
· Visningar
1 740
Senast: Wille
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Avels fråga
  • Hur är processen
  • Uppdateringstråd 30

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp