Växtbytartråd

vilse

Trådstartare
Visst borde detta vara tillåtet?

Regler:
Lägg upp vad du har för växter du vill ha/kan dela med dig av. Du får inte byta bort något mot pengar - utan enbart mot fröer/växter.

Jag söker:
* Klematis Avant garde
* Klematis Crystal fountain
* Klematis sieboldii

Jag har att byta mot:
* Kaprifol - som jag inte minns namnet på nu :o Gula blommor
* Rosor - klättrande, storblommiga. Vita, röd/rosa, gula. Kan kolla upp exakta namnen vid intresse. Vet att en av de vita är en Austin ros i varje fall...
* Vinbär svarta/röda
* Jordgubbar - tidig sort, väldigt söta (underbart goda). Tagna för någon vecka sedan = ger sina första bär nästa år.
* Gör ett försök att ta sticklingar på hösthallon - ingen aning om det kommer fungera ännu :cool:

Sv: Växtbytartråd

Vilken bra idé, jag vill vara med!

En klematis sieboldii vill jag gärna också ha, men vet inte om jag klarar den. Har även letat länge efter en mörk trädtaklök. I övrigt önskar jag mig annorlunda/spännande växter, främst krukväxter.

Jag har:
Spindellilja, en liten knöl
Pelargon Els
Pelargon St Elmos Fire
Pelargon Mallorca
Mexikansk underblomma/ödlekalla (arum cornutum?), små knölar, ej redo att skicka ännu
Davallia canariensis
Dorstenia foetida, frön
Ordensstjärna (stapelia grandiflora?)
Fönsterkrinum, har inga smålökar just nu men det brukar bli när jag tar in den efter sommaren

Men va fasen, jag har ju bara balkong!

Jag har mårbacka om någon är intresserad :angel:

Skulle väldigt gärna vilja ha en gul pelargon eller varför inte några andra ovanliga!

Jag har också bara balkong... den är ganska full :D Och så har jag en mamma med trädgård, där jag sätter måsteha tills jag själv får trädgård

Om du är intresserad av ngn av mina pelargoner (klassas de som ovanliga?) så skickar jag gärna :)

Och just det - jag vill ha en pelargon gibbosum maroon! Små gulbruna blommor, knöligt växtsätt och ska lukta banan (?!)

Gärna en Mallorca! Fasiken, min mor har ju massor av växter, ska kolla om hon har något av det du efterfrågar.

Och jag har fröer från stockrosor i rosa toner om någon är intresserad. Har även en svart planta - den har dock inte spridit sig så mycket så jag vet inte hur "potenta" dess frön är... Kommer även att kunna byta bort luktärtsfrön när baljorna är mogna.

Själv är jag alltid intresserad av sömntutor som går i rosa och spännande luktärter. :laugh:

*kl*

Jag har från från in italiensk lilja om någon vill prova:D Ingen aning om vilken sort, vet bara att den är vit.

Hur hög blir den? :)
Tål de att vara ute eller det är en inneväxt? *ser fina ut men jag kan absolut inget om dem*

Är det fröer eller stickling man får av dem?

Det var uteväxt i Italien så här i svergie får den nog allt vara inne;) Den jag fick fröna ifrån var inte så hög men däremot bred, men den var några år.
Det är frön, jag ska ha något kvar hemma med och försöka få upp... någon gång...

Liknande trådar

Trädgård & Växter Våren är här och därmed även det fortsatta arbetet i trädgården.:laugh: Vi fällde en stor ful gran i trädgården idag, och nu är det...
Svar
4
· Visningar
3 676
Senast: vilse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka