Vaxporppar

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare annele
  • Startdatum Startdatum
A

annele

Hej nu är det jag igen som vill ha hjälp :crazy:
Jag har ett shettissto som ska föla vilken dag som helst och då jag inte kommer i närheten av hennes juver så kom jag på en grej :o Jag tog fram digitalkameran och fotade hennes juver och jag undrar nu om det verkligen är vaxporppar man kan se.

Jag vet inte hur jag lägger in en bild här men jag kan ju skicka via mail.

Ett litet tips har själv ett sto som inte gärna låter någon "pilla"på juvret. Brukar be någon om medhjälp denna person håller då upp frambenet medans jag pillar. Går hur bra som helst :bump:

vi har försökt det men hon slår och då menar jag slår riktigt rejält. Hon har inga problem med att stå på två ben :crazy:

Så här ser vaxproppar ut!

Använd sökfunktionen så hittar du hur mycket info som helst om allt som rör fölningar och vissa tecken m.m! :)

Om du inte kommer i närheten av juvret hur skall då lilla fölisen fixa det? Om det är en förstföderska är det nog dags att börja träna NU. Har en häst i bekantskapskretsen med jättebula i pannan för att hans mor inte ville låta han komma nära juvret.

Fölen får gärna lov att dia men hon vill inte ha några människor där.

Hon har fått en hel del föl innan och det har fungerat utmärkt.

Liknande trådar

Avel Hej! Jag har ett 7 år gammalt sto, aldrig tidigare varit dräktig. Hon betäcktes förra sommaren (14 juli) men konstaterades senare på...
Svar
8
· Visningar
1 271
Senast: Alexandra_W
·
Avel Hej!! Jag behöver er hjälp. Det är mitt första år i avel och jag känner att jag har noll koll men många här verkar ha stenkoll. Jag...
Svar
1
· Visningar
615
Senast: Shaggy
·
Katthälsa Som rubriken lyder, vår ena honkatt är dräktig och hon har inte visat tecken på löp nära inpå/innan vi upptäckte hennes dräktighet. Hon...
2 3
Svar
43
· Visningar
4 035
Senast: Puffindog
·
Avel Hej! Jag behöver verkligen alla tips och råd jag kan få just nu. Jag har ett sto som jag har lämnat på betäckning i maj, och hon står...
Svar
16
· Visningar
2 077

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 30
  • Intressanta uppfostringsmetoder?
  • Valp 2025

Hästrelaterat

Omröstningar