Växla mynt på ICA Maxi

• Äldre
  • Trådstartare Trådstartare cewe
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 9
  • Visningar Visningar 14 187

cewe

Trådstartare
Någon som gjort det och vet hur det fungerar?
Får man ut tillgodokvitto, sedlar eller går det få in på bankkortet?

Ska åka och växla in handkassan från föreningsfiket men jag är sån fåntratt så jag vill helst veta hur allt fungerar innan jag gör det :p

Sv: Växla mynt på ICA Maxi

Om din butik har samma som min får du ett kvitto som du sen i kassan byter mot kontakter. Min butik tar en avgift på 5%. Rena rånet, men hantera kontanter är dyrt idag. Har du ICAbanken kan du sätta in på kortet.

Ja all kontantinväxling är rena rånet numera, vilket i längden mest oss små föreningar :(

Är det billigare om man sätter in på kontot eller tar de fortfarande 5 %?

Men är det inte enklare om du behåller kontanterna och gör en insättning från ditt konto till föreningens konto? Så brukar jag göra för att undvika avgiften.

Min butik tar en avgift på 5%. Rena rånet, men hantera kontanter är dyrt idag.

Det enklaste är ju att betala med mynten när man handlar till sig själv. Sen kan man ju föra över pengarna till föreningen från sitt eget bankkonto.

Butiken kan ju inte gärna ta en avgift när man betalar sina varor med mynt.

Kompisen betalade sin dotters cykel med mynt. 1100 spänn i tior i rör :D

Det är ju bara drygt 4 rör :). Jag tömde fickan en gång och nog fasen hann det bli kö medan jag stoppade i maskinen som hakade upp sig flera gånger.

Många mindre butiker växlar gärna in mynt, de får ju betala för att få växel.

Annars tycker jag det är bra att behålla växlen, till nästa gång det är evenemang.

Liknande trådar

Hemmet Jag ska ha ut en snickare för att sätta in 3 nya fönster (inte byta ut gamla, utan tre nya fönster som inte funnits tidigare för att få...
Svar
2
· Visningar
329
Senast: MiaMia
·
Hundträning Eftersom jag går med kryckor och helst inte ska belasta foten alls, har den fixerad i en ortos som jag ska bära dygnet runt och tyvärr... 2
Svar
22
· Visningar
2 182
Senast: Mia_R
·
R
Fritid Dottern fyller snart år. Hon har de senaste åren knappt viljat fira eller uppmärksamma sin födelsedag alls, men sa i dag att hon nog...
Svar
17
· Visningar
1 062
Senast: Luff
·
Kropp & Själ Fick idag tid för operation, för jag behöver ta bort min gallblåsa. Tiden är om två veckor, och i brevet var det med papper där det står...
Svar
7
· Visningar
800
Senast: bollen__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Uppdateringstråd 31
  • Alternativ till försäkring