vattkoppor

maiagull

Trådstartare
Jag har bara en fråga! Hur många dar brukar det klia???
Jag håller på att bli tokig, för att inte tala om dottern...

Senast ändrad:
Sv: vattkoppor

Har du fått Tavegyl utskrivet? Det brukar dämpa den värsta klådan i alla fall.

Annars brukar det hjälpa lite att vara kall. Dvs nästan så att man går runt och fryser.

Det värsta brukar gå över på 4-5 dagar.

Mvh

Tora

4-5 dagar???? NEJ!!

Och jag har inte fått nåt utskrivet. Jag kommer att bli galen... :(

Det är bara att ringa till akuten. Säg att du har vattenkoppor och att du behöver Tavegyl till dig och din dotter. Det är bra att ringa först och förvarna om man har något smittsamt.

Mvh

Tora

Finns något receptfritt på apoteket också, PoxClin heter det. Har hört att det ska fungera väldigt bra.

Badda med potatismjöl eller Maizenamjöl det lindrar klådan till viss del, annars är det Tavegyl eller liknande allergimedicin som är det bästa.

Jag har både ringt och varit till apoteket idag men dom visste inget om nåt PoxClin. Men det kanske inte är det vanliga apoteket som har det?

När jag googlade för att kolla det exakta namnet verkar det som att vanliga apoteket inte har det, men apoteket hjärtat (kanske fler) har det. Googla lite så hittar du säkert.

*kl*

Jag testade PoxClin på min dotters vattkoppor för nån månad sen. Detta plus att vi fick Tavegyl utskrivet gjorde susen! Hon kliade inget alls sen. PoxClin hittade vi bara på Apotek Hjärtat.

Lycka till och krya på er!!

PoxClin finns inte i den här stan, jag har kollat med hjärtat, men vi har fått tavegyl nu och det är så mycket bättre. Det kliar bara lite nu. Däremot är jag seg som en bäver idag. Det känns nästan som om jag är bakis. ;) Det är jobbigt för en mamma sånt här.

Ja tyvärr är det en vanlig bieffekt av Tavegyl. Det är kanske så det fungerar man orkar helt enkelt inte klia sig :D.

Skönt att det hjälpte.

Mvh

Tora

Liknande trådar

Småbarn Jag ska köpa vantar till barnen och blir tokig på vad jag ska välja. De har tunna tumvantar i bomull som blir för blöta och kalla nu...
Svar
16
· Visningar
958
Senast: Dunet
·
Småbarn Jag har nyligen valt att hjälpa en familj med dålig ekonomi med kläder till deras lilla dotter. Jag kan ju inte köpa hur mkt som helst...
2 3
Svar
54
· Visningar
2 581
Samhälle Jag undrar om nån har nån bra idé på hur man kan komma runt förvalt utlämningsställe när man beställer grejer på nätet? Jag bor mitt...
2
Svar
21
· Visningar
1 537
Senast: MiaMia
·
Kropp & Själ I måndags och idag, efter en varmare dag med skinande sol (gårdagen var kyligare), så har jag reagerat på något på den lilla korta(!)...
Svar
7
· Visningar
395
Senast: Hellhound
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka