vattenskållor... blir så trött...

Z

zoowie

Stackars häst :( Hon har fått vattenskållor över hela kroppen förutom halsen :(:( man kan inte borsta henne eller röra vid henne utan att hon sparkar åh försöker bitas :( Det går bra att rida men jag tycker så synd om henne ... jag blir bara så trött på hösten när sånt här händer ... ngn som har samma problem ? hon har ett regn täcke nu men innan har hon gått utan , hon rullar sig helt brun (är vit) så det kommer smuts i mellan skållorna......var bara tvungen att skriva...hon är inte alls så kelig som hon en gång varit innan . Hela svansen väger jätte mkt nu p.g.a att den är så full av lera åh jag kan verkligen inte nudda svansen förren hon trycker upp mig i väggen :(:cry: ÅÅÅÅH...

Sv: vattenskållor... blir så trött...

bada hästen och schamponera med hexocil eller jodopax (utspädd) och se till att vet skriver ut penicellin åt din häst.. för det verkar som att hästen fått ett rejält anfall av regnskållor..

Men det är inte min häst , jag rider den bara.. och tro mig , jag har allt försökt att säga till ägaren... :mad:

Ingenstans kunde jag läsa att det INTE var din häst. Om hästen uppenbarligen lider och inget görs åt saken så är detta misskötsel...kanske djurplågeri. Du får anmäla ägaren helt enkelt...

Liknande trådar

• Låst
Islandshäst Jag har ridit sv hbl i över 20 år och då dressyr men för 5 år sedan bytte jag ras men kallar mig ändå mig för dressyrryttare, De är...
6 7 8
Svar
147
· Visningar
18 868
Senast: Niela
·
Ä
Hästvård Det har inte varit alls bra nu i Dec-jan. Min fjordval. har skadat sig ute i hagen så han har en rejäl blödning på böjsenan. Så han har...
Svar
16
· Visningar
1 131
Senast: ÄlskarSnobben
·
Körning Bättre sent än aldrig? (Jag KAN FORTFARANDE inte logga in på min hemdator ) Motivationen KOM tillbaka dagen innan vi skulle åka till...
Svar
5
· Visningar
1 469
Senast: Cämz
·
T
Övr. Hund Jag har två hundar som är olika som natt och dag. Vissa dagar är det tungt att ha en hund som inte är riktigt som andra. Periodvis så...
Svar
9
· Visningar
1 228

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vad såg ni senast? Del 3
  • Gamla trotjänare
  • Vad gör vi? Del CCVII

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar