vattensalamander´leguan

R

rattalskare

hej jag har tänkt skaffa en vattensalamander eller leguan lite senare skulle vilja ha expert råd och sånt om terarium vatten mat och sisådärnt så skriv vilket djur det är och svara

gå med i en herpetologisk förening! Går liksom inte att ge "generlla råd" angånde två så vitt skilda djur. det finns flera sortes salamnderar och flera sortes leguander.. Det är som att skriva jag vill köpa en fågel eller en hund!

Det är lite skillnad mellan vattensalamander och leguan...
En salamander blir ju knappt längre än en hand som fullvuxen
men en leguan blir 2 meter.
Känner en som hade en leguan en gång utan att ha några kunskaper om djuret.
Den dog rätt fort. Man måste ge de rätt mat, rätt ljus och ett stort terrarium eller rum som bara är deras.
Fast jag är ingen ödle expert iofs...
Gå in på www.zoonen.com och fråga ut folk i terrarieforumet!

okej men om vi säger att jag ska skaffa vattensalamander då hur stort ska akvariet avar utsmtycning osv

Jag vet bara att de ska ha något att krypa upp på.
En sten eller en trädstam (finns att köpa på djuraffär).
De behöver nog inte så stort akvarium.
Som sagt så kan jag nästan ingenting om ödlor..
Fast jag vet att benskörhet och vitamin brist är vanligt
och blir dödligt i längden.

Lånar din knapp :ovattensalmandrar är inga ödlor - de är amfibier! dvs släkt med grodor... Gå till bibblioteket och LÄS på om djuren du ska köpa!! Kontkta herpetologförening! olika sallamndrar har olika krav på värme,vatten och mat.

Liknande trådar

Övr. Barn Jag är lite rådvill... dottern vill ju ha ett husdjur, och jag har tittat på massor av olika djur som kanske kunde funka men jag vet...
2 3
Svar
42
· Visningar
5 043
Senast: Amha
·
Katthälsa Hej! Jag var hos min vetrinär häromdagen för en hälsokontroll på min katt Zorro för jag tyckte han visade tecken på att inte må bra. Han...
2
Svar
22
· Visningar
1 108
Senast: Shilton
·
Övr. Barn Jag vet att vi pratade om det här för ett år sedan, och vi har fortfarande inte skaffat någon hemstädning. Det är av flera skäl men en...
2 3
Svar
40
· Visningar
3 348
Senast: Blyger
·
R
Kropp & Själ Först så vill jag på peka att dethär är känsliga ämnen så ni kan ju tänka på det både om ni ska läsa det och hur ni svarar ifall ni vill...
2
Svar
32
· Visningar
2 441
Senast: Amha
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar