Vattenläcka/mögel efter storm

vicky417

Trådstartare
Måste bara avreagera mig lite. Under stormen gorm blåste taket på vårt hyreshus av (våning 8 av 8). Initialt hade vi problem med kallt i lägenheten då vi bor högst upp. Hade ner mot 16 grader innan vi fick element insatt. Därefter kom problemet med att det började regna in för att taket inte vädersäkrades. En vägg i vardagsrummet är nu förstörd. När taket sedan väl vädersäkrades gjorde vibrationer från borrmaskinen att några plättar av innertaket ramlade ner.

Nu kommer nästa problem. Nu har det kommit svarta fläckar på väggen där vattenläckan är. Jag som är allergiker får med en gång ont i magen när jag tänker på hur sjutton de ska gå när de tycker vi ska bo kvar. Har försökt nå ansvarig som ska ringa tillbaka under dagen. Jag blir både trött och ledsen. Känns som allt det göra att jag mer eller mindre går in i deppression.

Jag jobbar som nattsjuksköterska och kan därför inte sova i lägenheten då störningarna från renoveringen av taket gör det omöjligt. Tvingas därför köra 1 mil enkel resa för att sova hos föräldrarna...
 
Har pratat med dem som menar att hyresägaren måste få tid att laga taket först och de kan jag väl iof hålla med om. Dock har det under helgen blivit allt mer mögel. När jag pratade med hyresvärden idag så sa dem att vi fick ta ner tapeten för att bli av med möglet, problemet är bara att dels så är de mögel även på betongen och nu ska vi leva med att det ser förj`vligt ut till början på feburari då de kommer börja renovera enligt prognos... Funderar på om man kan hänga upp en gardin på ex en tvättlina en bit framför så vi slipper se de

f
1390619_10208280596793167_3099621042466121498_n.jpg

12373191_10208280596873169_2858124882982849339_n.jpg

10516689_10208280597113175_3638915084971326728_n.jpg
 
Ni ska inte bo i det. Ni kan bli rejält sjuka.

Vänd er till kommunens Miljö & hälsa, och meddela Hyresgästföreningen. Hyresvärden får hitta annat boende till er.
Hyresgästförening menar på att hyresvärden måste få tid att laga taket först innan de kan börja med lägenheterna vilket jag iof förstår. Kommunen har jag faktiskt inte varit i kontakt med, kanske kan vara något
 
Hyresgästförening menar på att hyresvärden måste få tid att laga taket först innan de kan börja med lägenheterna vilket jag iof förstår. Kommunen har jag faktiskt inte varit i kontakt med, kanske kan vara något

Så kan det ju vara men det har inget med att göra att de inte skulle var skydliga att hålla er med hygiensikt boende under tiden.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp