Vattenfontän för katt

cowgirl81

Trådstartare
Nån här som har en sådan, för och nackdelar. Min katt älskar rinnande vatten och dricker helst från duschen eller kranen i köket. Så har börjat spana på olika modeller. Men det är ju en ren djungel. Har ni någon fontän, visa gärna bilder :)

Har haft en från Pet Mate som jag var väldigt nöjd med. Helt tyst och katterna gillade den.

Bytte dock ut den ganska nyligen då mina katter fick svarthaka av plasten tyvärr. Valet föll då på en Raindrop drockfontän i rostfritt. Dock gör det rostfria att ljudet fortplantar sig, så den låter mycket. Vi har därför plockat bort ovandelen så själva grejen som håller pumpen är oskyddad. Då låter den inte, men det är ju inte direkt snyggt. Kommer eventuellt byta ut den om jag hittar någon annan lämplig i keramik eller rostfritt.

Nån här som har en sådan, för och nackdelar. Min katt älskar rinnande vatten och dricker helst från duschen eller kranen i köket. Så har börjat spana på olika modeller. Men det är ju en ren djungel. Har ni någon fontän, visa gärna bilder :)
Har en cat mate. Superbra. Katterna dricker mkt mer än annars, eller ja inte överdrivet mkt men mer. Den behövs inte rengöras så ofta som de står, den håller sig fräsch länge trots plast. Blir inga alger eller så.

Jag har haft en från Cat It tidigare. Tyvärr utvidgades den efter ett tag i plasten där sladden fanns och började läcka som ett såll. Huruvida vanligt förekommande det är att den går sönder på det sättet vet jag inte, men det blir inte en ny sådan för mig. Katterna gillade den dock, ena katten älskade dricka från den och andra katten verkade mest vara glad för det brummande ljudet. Ljudet i sig var behagligt så länge vattennivån var rätt hög. Det hördes tydligt när man behövde fylla på. Den var lättdiskad och höll sig fräsch länge.

Tror det blir porslin eller rostfritt sedan, som jag hört ska vara bättre än plast.

Liknande trådar

Katthälsa Hej! Jag var hos min vetrinär häromdagen för en hälsokontroll på min katt Zorro för jag tyckte han visade tecken på att inte må bra. Han...
2
Svar
22
· Visningar
1 126
Senast: Shilton
·
Katthälsa Hej, Vi har en 10-månaders katt som sista två månaderna ungefär har börjat kräkas lite mer regelbundet och vi har svårt att klura ut...
Svar
12
· Visningar
1 586
Senast: Sassy
·
Övr. Katt När jag tog hem Mrs Norris fick jag med en liten vippleksak, de som hade haft henne sist sa att hon inte tyckte den var så rolig. Det...
Svar
11
· Visningar
1 195
Senast: escodobe
·
R
Övr. Katt Chefen här hemma har bestämt att man bara kan dricka vatten ur duschen när den droppar så det rinner längs väggen…. 🤦🏻‍♀️🤷🏻‍♀️😅 Det...
Svar
10
· Visningar
1 040
Senast: G-uldlock
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Skadade hästar och konvalescenter
  • WE-tråden