Vattenfontän att dricka ur

Winni

Trådstartare
Nu vet jag inte ens vad den heter, men jag blev tipsad om att det skulle finnas någon slags skål som det cirkulerade vatten i som ett vattenfall eller något. Min katt vill bara dricka ut kranen och det var precis det som tipsarens katt också gjorde tills den fick en sån däringa grej :D

Nu kommer jag då förstås inte ihåg vad den heter eller fullt ut hur den funkar. Kan någon hjälpa mig?

Sv: Vattenfontän att dricka ur

Tack det verkar vara en sån. Ska läsa lite mer om den nu när jag vet vad den heter.

Men är det någon här som har det till sin katt? För, nackdelar?

Det finns 3 st drickfontäner till katter vad jag vet.
CatIt, DrinkWell och FreshFlow.

Googla på namnen så får du bilder. CatIt är den som är mest annorlunda, där rinner vattnet längs en kupol medan dom andra tror jag bara rinner mer eller mindre rakt ner.
Jag har haft en CatIt, men orkade inte med den i längden. Den funkade jättebra, men det var för mycket att diska för mig :angel: Mycket smått som ska tas loss iaf en gång/vecka. Men det är lata jag det. Här gick den bra hem åt en av katterna, så jag fick ändå ha en skål bredvid.

Mina katter fick en Catit i julklapp för nå´t år sen, den lilla tyckte det var jättekul men den äldre sa bara blä åt den....
Mekigt att diska och sätta ihop, det går väl an för all del - men - den kurrar!

Jag bor (tack och lov) där omgivningen är väldigt tyst så det hördes lite för bra!

Därför står den nu och dammar nånstans.....

Om någon annan variant funkar bättre, tipsa gärna!

Jag har en freshflow och den är helt tyst :) Den första vi fick hem brummade, men då skickade vi tillbaka den och fick en ny, och så länge det bara är fullt med vatten i den så är den tyst och snäll :)

Hade du mattan till och såg till att den stod helt rakt? Jag fick ha lite papper under ena sidan för att den skulle så helt rakt, då var den tyst. Ända tills det var lite lite vatten i den då fräste den :p

Jag försökte få den att stå plant och en viss katt :angel: skulle möblera om....

Mycket för att flytta på saker är han.....

Deras nuvarande vattenskål är Tung!

Mycket att tänka på där märker jag. Ska kika på lite olika modeller hade jag tänkt.

Min katt går nästan uteslutande på vattenkranen. Vatten i skål är till för att leka i. Är det någon som har någon erfarenhet av en "krandrickare" som sedan går över till den här typen av vattenskål? Jag vill att hon ska kunna dricka när hon vill och då skulle det här vara bra tänkte jag.

Mina katter dricker bara ur kranen och jag har provat med en Cat-it. Men det var ingen hit, de gillar kranen bättre. Och Cat-it är mecklig att diska, klart felköp. När jag har råd ska jag köpa en annan variant.

Liknande trådar

Träning Jag bytte stall för ett par veckor sedan och i det nya stallet så får hästarna vatten via vattenkopp när de är ute. Min häst har aldrig...
Svar
9
· Visningar
1 079
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
3 747
Senast: Anonymisten
·
  • Artikel Artikel
Dagbok När jag gjorde recap av mitt kärleksliv här i dagboken för ett tag sen utelämnade jag såklart en massa personer som av en eller annan...
Svar
0
· Visningar
634
Senast: miumiu
·
  • Artikel Artikel
Dagbok När jag köpte mitt nuvarande lilla hus så ”avslöjade” säljarna på kontraktsdagen att de inte skulle komma att tömma huset, utan att det...
Svar
7
· Visningar
2 151

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka