Vattenburen golvvärme/element...

MittNyaJag

Trådstartare
Vem ska man fråga när man har lösa funderingar om inte buke! ;)

Jag sitter och klurar på en framtida ombyggnad av vårt hus.
I dagsläget har vi inget riktigt badrum, det ena är mindre än det andra och jag funderar nu på att flytta ytterdörren, göra en ny hall och där även göra ett rejält badrum.
Det nya badrummet kommer ligga på bottenvåningen (källare finns) och vägg i vägg med det befintliga badrummet. Det borde alltså inte bli några längre röromdragningar då vatten och avlopp finns hyffsat i närheten.

Det jag klurade på nu när jag höll på att lägga barn var det här med element och golvvärme...
Det är i dag två element i rummet jag vill dela till två och det hade ju varit riktigt najs med golvvärme i hall och badrumt och det kan man väl koppla in på det redan vattenburna värmesystemet. Problemet jag sedan hittade var att de två elementen går ju vidare upp på övervåningen till två till element i vad som kommer bli "master bedroom"...
Jag tror man gör mer och mer utanpåliggande rördragningar överlag? Kan man göra det även i dessa fall, att man kan dra golvvärmen vidare till element?

Handukstorkar annars, finns det "elementeffektiva" sådana?

Lösa funderingar, kommer givetvis konsultera fackmän innan byggandet blir av! :)

Sv: Vattenburen golvvärme/element...

Du kan /bör inte ha samma ledning till golvvärme som till element
Detta för att golvvärme inte behöver så hög temperatur medans element måste vara mycket värmare för att kunna avge samma effekt

Sv: Vattenburen golvvärme/element...

Lyckades googla mig fram till det jag oxå...
Då får jag klura vidare... :)

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka