juvelen

Trådstartare
Hur gör ni för att lära hästen gå i vatten.
Har en 4:a åring som fullkomligt avskyr vatten. Hon har alltid under min tid gjort det (har ägt henne sen hon var 8 mån).
Det är diken, vattenpölar, ja allt som har med vatten att göra.. Har provat att låta en säker häst gå i före (grunt), har provat leda henne. Hon stannar ca 1 m ifrån och vägrar ta ett steg närmare, försöker man få i henne ändå så blir hon tjurig och backar och små studdsar/försöker vända.

Tidigare var hon besvärlig i duschspiltan också, det är bättre men hon tror fortfarande att det kommer krokodiler upp ur avloppet.

Sv: Vatten

provat backa i henne i vattnet?
Bara o traggla på , min var oxå rädd för vatten o vägrade gå i men vi stod o väntade ut henne.
Hade den andra ponnyn ute i vattnet o försökte få ner min ponny.
till slut tog hon ett STORT hopp i vattnet o har sen den dagen älskat o bada.

prova o led i henne , eller ha ledare, draghjälp, backa i , mycket beröm och ta steg för steg.

Liknande trådar

Ridning Hejsan! Nu har jag läst igenom några som har liknande problem här på buke. Dock skiljer sig min historia något från de andra. Jag...
2
Svar
21
· Visningar
2 896
Senast: Roheryn
·
Ridning Min medryttarhäst är världens snällaste, tryggaste och lugnaste pojke, för någon vecka sedan red vi förbi ett garage där någon plötsligt...
Svar
6
· Visningar
2 325
Senast: SkorpSmulan
·
Hästhantering Jag äger sedan snart 1 år ett nordsvenskt sto på 17 år. Tanken var att hon skulle få gå som avelssto hos mig men hon blev tyvärr inte...
Svar
19
· Visningar
3 438
Senast: Mia_R
·
Ridning Hej! Jag har en häst med en stor problematik ikring och en lång historia. När jag köpte honom 2004 var han rädd för ALLT, kunde ej ut...
2
Svar
32
· Visningar
6 485
Senast: Woffe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar