T

TurboDevil

Har precis fått hem en 8 veckors gammal valp här..så otroligt söt så man kan gråta=) Nu var det nästan 3 år sedan jag hade valp sist och man glömmer lätt mellan varven är ju inne på den 4 nu=)

Han dricker inte särskillt mycket....han får mycket vatten i sin mat och det är var 4 tim. Det blir han nöjd med jag erbjuder hinom vatten ofta men han vill inte ha. Tror ni det är för att han får i sig den vätskan han behöver genom vattnet i maten? Han verkar aldrig törstig och som sagt blir erbjuden hela tiden men vill inte ha....men matvattnet dricker han upp.Han är ju bara 8 veckor och jag vet inte hur mycket han druckit ur en vattenskål tidigare eller om han helt enjelt fått vätska genom sin mat och mamma.Våran senate valp var 10 veckor alltså lite älde så¨mycket kan ju hända på den tiden så jag misn ej hur det var vid 8 veckors ålder.

Sv: vatten!

Äh, får han vatten med maten är det ju lugnt. Vad kul med en ny valp :) vad är det för ras? Han kommer nog att börja dricka mer, han är förmodligen helt enkelt inte törstig men det kommer ;) . Min valp är lite mer än 5 mån nu och han dricker rätt mycket (varm päls + mycket bus = törstig ;) ).

Valpen dricker det den behöver men skulle det vara så att han inte får i sig tillräckligt så kolla med "hudtestet"
Det kommer nog att gå bra eftersom valpen får i sig vatten i maten!

:smirk:

Låt honom ha fri tillgång på vatten så fixar han mängden själv. När man bara bjuder och sedan ställer undan kan det vara mycket annat som är roligare just då, vilket resulterar i att han glömmer bort törsten.

Mvh,
Duvan

Det är en liten labbekille som helt enkelt är det raraste av det raraste=)Hampus heter han. Otroligt lättlärd och beskedlig luten valp....men monstrent brukar ju växa fram i dem också hehe

Ja jag tror att han får i sig det han behöver genom maten. Ibland dricker han när han får ibland inte. Vill gärna ha en viss koll på hur mycket vatten han ricker så att jag kan ta ut honom för att undvika olyckor och han kommer att bli rumsren snabbare. Jag bjuder hellre på vatten ofta ofta än att inte ha koll på hur mycket han får i sig.

Har du flera hundar? Annars så ser du ju lätt hur mkt vatten har har fått i sig även om han får ha vattenskålen framme hela tiden.

Ja jag har en vuxen kille också så det kan bli svårt..vi har dock löst det nu och vovven får extra vatten i maten plus bjudningar ofta och han nekar ibland så jag tror han får det han ska.

Är inte ett måste om man bjuder dem på färskt vatten ofta. Speciellt efter mat, promenad, sömn, lek m.m

Liknande trådar

Övr. Hund Hej! Jag ber om ursäkt för en låång text. Jag är förtvivlad över situationen med min 7 månader gamla valp, jag känner mig så jävla...
2 3
Svar
42
· Visningar
4 822
Senast: fixi
·
Hundhälsa Hej Min valp på 12 veckor som har varit någorlunda rumsren (ca 0-4 olyckor om dagen), säger alltid till eller så ser man när han behöver...
Svar
4
· Visningar
1 205
Träning Jag bytte stall för ett par veckor sedan och i det nya stallet så får hästarna vatten via vattenkopp när de är ute. Min häst har aldrig...
Svar
9
· Visningar
1 087
Hundhälsa Min tik köper så sällan så jag kommer inte ihåg hur det brukar vara… Men, hon började löpa (rödblandad flytning) 17 januari, gick in i...
Svar
4
· Visningar
1 509
Senast: Fibusen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama