Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Hur långt ska ni köra?Ska snart hämta två hästar och undrar om man har vatten ståendes/hängandes i transporten? Vet att man ska ge hästarna vatten när man pausar. Men ska de ha i transporten? Eller är det dåligt ifall det skvimpar ut?
Ska snart hämta två hästar och undrar om man har vatten ståendes/hängandes i transporten? Vet att man ska ge hästarna vatten när man pausar. Men ska de ha i transporten? Eller är det dåligt ifall det skvimpar ut?
Vet inte exakt mil men från Kalmar till Uppsala sen på vägen tillbaka hämtar vi en annan häst i vimmerbyHur långt ska ni köra?
Okej tack:-)Vatten i transporten kommer inte att fungera. Det kommer skvimpa ut. I bästa fall blir bara allting blött, i värsta fall blir hästarna rädda och ni får en otrevlig cirkus. Ska ni åka nu så stanna iallafall varannan timme och erbjud. Handlar det om längre fram när det är varmt kan ni såklart behöva stanna oftare.
Oj hade inte tänkt på det! TackTips är att ta med vatten från gamla stallet så de är vana vid smaken och inte riskerar att räta vattnet längst vägen pga annorlunda smak :/.
(Vattnet där jag bor är t ex helt annorlunda i smak än 1mil bort, båda egna brunar med mycket kalk men det ena är enligt mig hemskt .
Som tidigare påpekat så blir det nog svårt med vatten i transporten. Jag brukar dock blöta höt/ensilaget för att hästen skall slippa dammet som annars yr runt.Vet inte exakt mil men från Kalmar till Uppsala sen på vägen tillbaka hämtar vi en annan häst i vimmerby
Hur blöter du det då? Sprayar du liksom på vatten? Har själv höSom tidigare påpekat så blir det nog svårt med vatten i transporten. Jag brukar dock blöta höt/ensilaget för att hästen skall slippa dammet som annars yr runt.
Hur blöter du det då? Sprayar du liksom på vatten? Har själv hö
Jag lägger det i en höpåse, häller på vatten och sedan håller jag det uppochner så det får rinna av. Jag har hösegel så det gör inget om det blir lite slabbigt.Hur blöter du det då? Sprayar du liksom på vatten? Har själv hö
Hur blöter du det då? Sprayar du liksom på vatten? Har själv hö