Vätskefyllda bulor på knäled

C

Cilia86

Hej alla! har upptäckt vätsefyllda bulor (typ små gallor) på främknäna på hästen. Vad kan detta vara? Hon såg inte halt ut och ömmade inte när jag tryckte lite på bulorna. De sitter på utsidan av knäleden och har dykt upp samtidigt på bägge frambenen.

Sv: Vätskefyllda bulor på knäled

Kan du ta en bild? Eller sno en bild på ett framknä på nätet och rita en pil var de sitter? Jag undrar nämligen om du menar samma sak som min valack har, men är inte riktigt säker?

Vet tyvärr inte riktigt hur man lägger in en bild.. :confused:
Men bulan sitter på utsidan, precis ovanför mitten av leden. Tittar man rakt framifrån ser man att de sticker ut ungefär en centimeter..

blir lite orolig eftersom den sitter så pass "på" leden..

Senast ändrad av en moderator:

Jag hade nog dragit iväg till klinik för att få ett säkert svar. Varenda gång jag varit på "min" klinik har vet. sagt (då hästen varit halt alltså efter böjprov) att hästen har en galla i t ex knäet.... Så om det inte försvinner inom rimlig tid hade jag nog tagit reda på vad det är....om det är något så blir det ju kortare konvalecens om det upptäcks tidigt!

tack för svaret.. lutar väll åt ett klinikbesök.. hellre det än att hon går och mår dåligt..

Liknande trådar

Hästvård Står just nu i ett jäkla mysterium. Tankarna går som en studsboll. Tänker jag berättar händelseförloppet så får vi se vad ni har o säga...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
4 216
Hästvård Vi var ner i fredags till ridhuset och löshoppade små kryss, hästen river först ett hinder, sen hoppar hon nästa och när hon landar är...
Svar
16
· Visningar
1 257
Senast: Fibusen
·
Hästvård Jag har en häst med fyra vita strumpor och rosa hud därunder. Har under de senaste åren drabbats av olika grad av mugg/rasp under senare...
Svar
8
· Visningar
912
Senast: Fiorano
·
Hästvård Hej, har åter igen ett problem med hästen 🥹 (ska det aldrig ta slut!?) Efter att ha ägt min nuvarande häst i ett halvt år upptäcktes...
Svar
0
· Visningar
519

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka