Vätskebrist

Sv: Vätskebrist

nyp tag om skinnet på halsen, om det går tillbaka relativt snabbt så är dte ingen fara men om det går "trögt" så behöver den dricka
 
Sv: Vätskebrist

Har gjort det och det går ganska så trögt + att han är lite smårynkig på vissa ställen :o Men han har ju tillgång till vatten jämt och får salt + att jag försöker hälla i så mkt vatten som möjligt i maten.
Ska jag ge extra salt i maten? Eller kanske smaksätta vattnet med typ äpplejuice?
 
Sv: Vätskebrist

Beta hästen, gräs innehåller mycket vatten. Annars så kan du testa att lägga ner ett äpple i vattnet. Det funkade när min ponny behövde vatten. fast jag var tvungen att se till så att han inte välte ut hinken (ensvis som han är använder han alltid hovarna)
 
Sv: Vätskebrist

Ja, det låter som vätske brist! Du kan alltid lägga ui lite betfor också. det gör att det söta kommer fram i vattnet. :p lycka till!
 
Sv: Vätskebrist

Okej ska testa :) Extra viktigt att han får i sig vatten nu när det är så otroligt varmt :eek:
 

Liknande trådar

  • Artikel Artikel
Hästnyheter I dag är det förberedelser inför en tävling som står på schemat. Vi ska få bada, rykta och lära oss att knoppa en häst. Alina får testa...
Svar
0
· Visningar
121
Senast: Gunnar
·
Hästvård Jag har nog varit otydlig innan! Jag vill veta om det är någon som har fått samma diagnos på sin häst som jag fått på min häst. Han...
Svar
1
· Visningar
476
Senast: Cattis_E
·
Hästvård Jag undrar om det är fler med äldre hästar som upplevt att deras häst verkar lite senila? Jag har en 20 +häst som börjat uppvisa lite...
Svar
7
· Visningar
881
Senast: Sirap
·
Hästvård Köpte en häst för ett halvår sedan. Besiktigad ua vid försäljningen, ingen röntgen gjordes. Efter ett par månader uppmärksammades...
Svar
17
· Visningar
1 332

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp