Vätskebälte för ryttare

vinkelina

Trådstartare
Råkade utför en mindre rolig sak igår. Den planerade terrängrutten på 30 min blev 90, varav jag fick gå 45 min själv(slapp ej upp tillbaka)

Stekande varm så jag svettades rejält under säkerhetsvästen. Inget vatten.

Så, finns det smarta vätskebälten som funkar i terrängen?

Sv: Vätskebälte för ryttare

Det finns ju speciella bälten som cyklister brukar ha. Borde funka för ryttare med! Kolla i sport/cykelaffär om de har något. Löpare har väl också någon slags bälte.

Själv brukar jag ha vattenflaskor i sadelväskor, eller hornväskor.

Jag tycker att alla vätskebälten som är till för löpning/cykling eller dylikt borde funka till ryttare, kan åtminstone inte komma på nån anledning till att de inte skulle göra det. Det finns ju också "camelback" som är som en ryggsäck med sugrör, om du behöver mycket vatten.
Jag ska skaffa mig en vattenflaska att ha i sadeln helt enkelt när jag tävlar, för att jag redan har magväska med andra prylar o inte vill ha vätskebälte också.

Jag skulle nog hellre ha en "camelback". Smidigare än små flaskor om midjan.

Finns ju camelback, vätskebälten för löpare funkar också alldeles utmärkt och sen småflaskor som man kan fästa vid sadeln:)

Jag har flaskor med hållare som man knäpper fast på sadeln. Finns på Distansritt och man söker på flaskhållare

Liknande trådar

Hästmänniskan Gammal användare - nytt nick för att få helt utomstående åsikter på problemet, som inte grundar sig på inlägg jag skrivit tidigare... 2
Svar
38
· Visningar
12 821
Senast: QueenLilith
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Skrev visst inget om ridningen förra veckan. Red först en lektion på min fina gamla favorit Dell, den kantiga flugskimmeln. När jag...
Svar
0
· Visningar
2 538
Senast: cassiopeja
·
H
Hästhantering Jag ägnade mitt projektarbete till att träna NH med min medryttarhäst Geronimo. Min handledare ville att jag skulle skriva ihop en liten...
Svar
5
· Visningar
2 261
Senast: anyberg
·
Hästmänniskan Kan någon svara på den frågan? Har haft häst sedan mars förra året, bytte dock häst i början av maj i år och allt kändes så otroligt... 2
Svar
22
· Visningar
3 655
Senast: Lena_B
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Shettistråden del II
  • 07:or del 23