vätska i juver hos sto

Ingridl

Trådstartare
Har aldrig förr märkt att ston kan ha genomskinlig, lite kladdig vätska i sina juver som rinner ut när man klämmer lite försiktigt på spenen. Min grannes sto är dräktig ( ca 2 månader gången ) och hade enligt grannen vätska i sitt juver för några veckor sedan. Mitt sto seminerades för en dryg vecka sedan, dvs kan vara mkt tidigt dräktig, och när jag kände efter idag hade också hon vätska i sitt juver. Då kände jag även på mitt stos hagkompis som absolut inte dräktig och har även hon har vätska i sitt juver. Alla stona är pigga, friska och visar inga tecken på att vara ömma i sitt juver eller spenar. Någon som vet vad detta beror på? :confused:
 
Sv: vätska i juver hos sto

troligen dräcktig eller har hon nyss haft föl?
 
Sv: vätska i juver hos sto

Det är inget konstigt att ston har lite vätska i juvret trots att dom inte är dräktiga.Det har människor oftast också om man klämmer ordentligt.Speciellt när hästar är brunstiga kan det vara extra mycket.
 

Liknande trådar

Avel När började era dräktiga ston sparka bakbenen mot magen? Om de nu gjorde det :angel: Jag har ett sto som det är lite oklart exakt när...
Svar
2
· Visningar
1 770
Senast: Görel
·
Avel Dilemma med stora bokstäver! Mitt sto som hade bf nu i slutet av maj kastade sitt föl i början av mars, dödfött så det var väl ngt fel...
Svar
9
· Visningar
2 439
Senast: grimman
·
Avel Vårt 5 år gamla sto väntar/väntade sitt första föl och är idag på dygn 90. Hon ultraljudades på dygn 55 och konstaterades dräktig. Såg...
Svar
7
· Visningar
2 043
Senast: Toudi
·
Hästvård Efter att ha fått ett helt gäng med veterinärer att klia sina huvuden tar jag nu buke till hjälp! Allt började i våras, tror det var i...
2
Svar
33
· Visningar
10 158
Senast: Lisa2014
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp