Västmanländska distansryttare!

Noteca

Trådstartare
Jag har blivit invald till att vara distriktsgrenledare för distansen i västmanlands län, och här är det näst intill dött med distansen och många vet inte ens vad det är!
Inte ens alla i mitt distrikts tävlingssektion är 100 på vad det är. Jag efterlyser därför er västmanlänningar som är intresserade av distans och rider eller funderar på att börja med det! Jag tror att vi tillsammans ska kunna få fram distansen lite, med hjälp av sektionen och våra hemmaklubbar! Jag vill se att vi tillsammans kan åstadkomma något och att jag då är språkröret mot ridsportsförbundet!

Så, kryp fram ur era hålor och tala om vilka ni är och PM'a gärna din mailadress så kan vi försöka dra igång lite kul aktiviteter! Jag och sektionen har en del intressanta matnyttiga aktiviteter på G!

Sv: Västmanländska distansryttare!

Här är jag!! - fast det vet du ju redan!! Även om det inte har blivit något tävlande iår pga skada, men kommer igen nästa säsong!:)

Kattis M/ Västerås

De flesta som bor i Västmanland är med i Rönningen ( Upplands) vilket gör att det blir lite dött i Västmanland.
Själv så har ju Heby kommun blivit Upplands Län numer så eg är det bara runt Västerås och uppåt kvar.

Jättekul att du tar tag i det!

:bump:

Ja, dej har jag redan och det är JÄTTEKUL! :bump::banana: Måste träffas nån dag också och "spana" in varandra!

Ja, jag började själv i Rönningen då jag debuterade på distansbanorna. Men sen blev det min nuvarande klubb iom att jag känner de så väl och de verkligen försöker hjälpa mej med detta! :bow:

Jag FÖRSÖKER iallafall att få det att bli något! Men jag behöver höra fler röster från trakten för att veta VAD jag ska göra mer generellt, mer än att locka nya

Jag finns också i Västerås fast tillhör Rönningens. Efter en makalös säsong är min häst nu skadad så vi får se hur nästa säsong kommer att se ut. Ingrid

men alla ryttare som var med och anordnade engelbrektsritten i norberg för en sisådär 10 år sedan (:eek: tiden går fort) vart har alla dessa tagit vägen?

Jag finns också i Västerås fast tillhör Rönningens. Efter en makalös säsong är min häst nu skadad så vi får se hur nästa säsong kommer att se ut. Ingrid

Hej!:)
Jag har skickat dig ett PM! ;)
/Camilla

Tjingeling vi finns ju i Västerås..
Om du vill kan du slänga ut en "efterlysning" på vår hemsida & i butiken.
mvh El

Hej!

Jag och min kompis har debuterat i distans i år. Vi finns i Västerås/Hallstahammar/Skultuna.
PM kommer!

Jaaag*vinkar* är en dock just nu rätt passiv ryttare då hästen min inte är inriden=)
Men sen så=)

Finns ju URFINA vägar boråt svanå där kunde amn ju ha en årlig svanåritt vad sägs som de?=)
De finns klasser för 2 mil upp till 16 mil där ute!

kan amn inte starta en distansförening i västerås då?
Västerås distansklubb låter väl bra?=)

Där kan man ha träningar kanske prata med sevallaslingan om amn får utnyttja den så kan amn ha träningar regelbundet att man träffas och kör några mil på slingan.
Eller hos någon annan =)

Och självklart kan man ju ha andra små tävlingar så som prova på FT, dressyr, hopning osv.

Kanske finns de någon som har en egen paddock man akn låna/hyra då=)

Medlemsavgifter och så klubbtidning annonstorg och ja allt möjligt=)

Även en distans häst måste ju ridas i dressyr så man akn ju anordna kurser i dressyr hoppning NH ja massa kuligt=):banana:

Åh! En till västeråsare! Nu serni, börjar det ploppa upp folk! Vad är det för hemsida och vilken butik syftar du på? Jag sätter gärna upp anslag! Håller på att undersöka intresset för en provapåritt här i krokarna (surahammar), finns det ett intresse med tillräckligt många ekipage så har jag min klubb i ryggen att anordna en sådan!

Hejhej! En till! :bump: Ja en egen förening vore ju kul, eller att vi alla iallafall tillhörde en och samma, så man kan prata ihop sig och synas lite bättre. Men vi kan väl ha som ambition att träffas och gagga ihop oss endå?! Så kan vi klura ut vad vi vill ha för aktiviteter och så förmedlar jag det till SvRF?!
Jag samkör endel med västmanländska grenledaren för fälttävlan, och där finns mycket gemensamt! Konditionsträning häst och ryttare, fystester för häst och ryttare, träning med pulsmätare, tempoövningar för att känna hur fort man rider etc...
Mycket av detta finns som ideer att anordna och är på G, bara JAG får med mig "mina" distansare!!

Ja jag hakar på håller med du att de är på tok för lite distansritter runt om kring västerås.
Ska man tävla så får man ju åka en herrans många mil:crazy:

Skickar PM till dig, annars gissar jag på attdeträknassom reklam.
mvh El

Bra starta en klubb här i krokarna(hallstahammar,v-ås)
Jag har en blivande distans häst dock bara 5 mån;)
men vore kul om det fanns en klubb här då det är dax att börja träna blir såå mkt lättare då!

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Utreda för allergi eller inte
  • Oseriös avel 2023
  • Uppdateringstråd 30

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka