Våryster hingst

Tättran

Trådstartare
Hej. Har en relativt nykastrerad hingst på 5 år.Hur lång tid kan det ta innan hingstkänslorna går ur. Känns lite läskigt att rida nu, kan dom bli lite sprittiga på vårkanten? Snälla svara ni som har erfarenhet av detta ! Det är en isis.
Tättran

Sv: Våryster hingst

Visst kan de de. Femårshingsten har börjat vakna lite o gammelhingsten med. Är ju helt normalt för dem. Men läskigt att rida? Lär honom att det är skillnad på arbete och arbete. Sadel i ryttare betyder inga dumheter med stona. Har inga problem med dem här men man får klart vara lite mer påpasslig om man märker att de är på G men det är aldrig tillåtet att de går å laddar på annat än själva ridningen.

Vet inte hur fort d försvinner när de är kastrerade dock, båda två är hingstar i mitt fall.

Sv: Våryster hingst

the_connemara skrev:
Visst kan de de. Femårshingsten har börjat vakna lite o gammelhingsten med. Är ju helt normalt för dem. Men läskigt att rida? Lär honom att det är skillnad på arbete och arbete. Sadel i ryttare betyder inga dumheter med stona. Har inga problem med dem här men man får klart vara lite mer påpasslig om man märker att de är på G men det är aldrig tillåtet att de går å laddar på annat än själva ridningen.

Vet inte hur fort d försvinner när de är kastrerade dock, båda två är hingstar i mitt fall.

En femåring kan ha lite hingst sidor kvar länge men på ett par månader har nog det mesta lagt sig. Se upp med att släppa med ston bara det är inte säkert att det fungerar före sommaren, och kanske inte ens då.

Men jag håler med om att han ska uppföra sig hingst, elelr ej.

Liknande trådar

Övr. Hund Hej! Jag ber om ursäkt för en låång text. Jag är förtvivlad över situationen med min 7 månader gamla valp, jag känner mig så jävla...
2 3
Svar
42
· Visningar
4 752
Senast: fixi
·
Övr. Katt Hej! Jag och min familj har nyligen upptäckt tjusningen med fricamping, vi far runt i ett taktält, men har ännu inte varit iväg längre...
Svar
1
· Visningar
421
Senast: gammalek
·
Utrustning Hej! Tänkte kolla, då jag gärna vill ha varierade åsikter kring mitt lilla dilemma jag har.. Min häst, hon är en väldigt egensinnig...
Svar
7
· Visningar
936
Hästmänniskan Gammal användare, men vill gärna vara anonym så ingen som läser det känner sig utpekad. Jag har en lång historia i hästvärlden med egen...
Svar
12
· Visningar
1 299

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka