Vart vänder man sig?

Z

Zilver

Nära sommarbetet finns en långhårig svart katt som ser hemsk ut den är inte mager men pälsen är en enda stor hårdpackad tova som på ryggen måste vara minst 8 cm tjock, katten ser ut som dom stackarna man i bland ser i djurpolisen på animal channel.

Försökte prata med ägarna med dom blev bara förbannade och tyckte inte det var några problem med katten.

Vad ska man göra och vart kan man vända sig?

Detta är i KAK området.

Sv: Vart vänder man sig?

Om katten är vanvårdad och du vet vilken det är som äger katten bör du kontakta djurskyddsinspektören. Ägarna kan då krävas att ge katten den vård som krävs och om de struntar i de kan de fråntas sin katt.

Sv: Vart vänder man sig?

Japp, det är djurskyddsinspektören som man ska kontakta och numret dit kan man få genom kommunens växel... Lycka till!!!

Liknande trådar

Katthälsa Sedan några månader har en okastrerad hankatt med halsband hängt runt i de olika stallen i min by. Den sista 1 1/5 månader eller så har...
2
Svar
25
· Visningar
2 689
Katthälsa Jag har en långhårig liten fröken som när hon hittades hade levt förvildad i ett par år. Hon var extremt mager och svag och räddningen...
Svar
3
· Visningar
5 087
Senast: hagel
·
Relationer Dom senaste två veckorna har jag skrivit denna text flera gånger. Ändrat mig, raderat den och sedan skrivit igen. Skapade ett nytt...
5 6 7
Svar
129
· Visningar
20 354
Hästvård I februari tog jag över en häst på halvfoder och tar över honom på hel nu när ägaren hittat en ny häst. En fransk travarherre född -01...
Svar
3
· Visningar
978
Senast: Bufera
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama