Vart sover era katter?

emlem

Trådstartare
Som frågan lyder, vart sover era katter på nätterna?
mina två sover i sängen med mig om jag är hemma, ena vid huvudet och den andra vid fötterna. De vägrar sova i nån av de andras i familjens sängar:D är jag inte hemma sover de i soffan:grin:

Bara lite nyfiken:idea:
 
Sv: Vart sover era katter?

I någon av de sjuttielva soffor och fåtöljer vi har :p Helst skulle de sova i vår säng, men tyvärr är de bannlysta därifrån eftersom en av dem tyvärr tycker att våra sovrumsgardiner är en toalett... *mutter, mutter* (stänger man bara sovrumsdörren så är det lugnt :))
 
Sv: Vart sover era katter?

Har två katter varav den ena gärna sover hos mig i sängen och har så alltid gjord, han är nu snart 16 år :)
Vår andra katt är för det mesta ute om nätterna men sover han inne så tar han en fåtölj ;)
 
Sv: Vart sover era katter?

Det varierar.. Soffan, fotöljen, hundens bäddar, transportburen (öppen självklart) eller i sängen. Sambon har en tendens till att fösa ner katterna i sömnen och ibland tröttnar dom på att åka i golvet och lägger sig någon annanstans..
Men ena katten vill sova uppe vid kuddarna helst i mellan oss, andra katten sover helst mellan sambons ben och hunden sover vid fötterna/benen vid min sida så det är sängen full.
 
Sv: Vart sover era katter?

För tillfället i soffan tryckt mot mina ben.
På nätterna i sängen/kontorsstolen/bänken i köket/övervåningen (i sängar som står staplade, inte färdigt där än). Så det varierar efter tycke och smak för hans del :).
 
Sv: Vart sover era katter?

Sixten gillar att ligga tvärs över tröskeln mellan sovrummet och hallen. Inbillar mig att det är för att han vill ha koll både på oss och på om det händer något spännande ute. :) Han kommer ofta och gosar ett tag innan han går vidare till golvet eller "sin" fåtölj.
 
Sv: Vart sover era katter?

14 åringen sover antingen i min eller mina föräldrars säng, 13 åringen sover oftast i min säng och nya kissekatten sover på min huvudkudde(lagom trevligt när man är smått allergisk :p) eller i fåtöljen.

nu när gamlingarna och hunden är bannlysta från mitt rum pga nya kisen ska få leka och sova ifred. så sover de antingen i föräldrarnas säng, hundens säng eller gästrummet.
 
Sv: Vart sover era katter?

Just nu tror jag Yoga sover mest ute på uteplatsen i sin stol och Lillan vet jag faktiskt inte. Ofta ligger Lillan hos mig i sängen (mot benen nånstans) på förmiddagen, men ingen av dom somnar hos mig. Yoga har annars vanan att "natta" mig, hon ligger bredvid min kudde och jag ska luta min pocketbok mot henne medans jag läser. När jag läst klart och släcker lampan, hoppar hon ner och ligger antingen i transportväskan, i soffan eller på katternas platser i ena fönstret.
 
Sv: Vart sover era katter?

Som frågan lyder, vart sover era katter på nätterna?
mina två sover i sängen med mig om jag är hemma, ena vid huvudet och den andra vid fötterna. De vägrar sova i nån av de andras i familjens sängar:D är jag inte hemma sover de i soffan:grin:

Bara lite nyfiken:idea:

Vår katt tror att han är kung och vill gärna sova på Fina ställen d v s bordet med duk på och i soffan och barnens sängar. Men såväl slott som koja duger ibland och har vi någon tom kartong liggandes någonstans lägger han sig i den. Tokkatt!

Han kommer inte ner i min säng i alla fall. Enda gången han kliver in i mitt sovrum är för att be om hjälp att få komma ut och kissa och då har han den goda smaken att dra med klorna på en väggspegel så att det river i själen på en... :devil: :cool:
 
Senast ändrad:
Sv: Vart sover era katter?

Hankatten sover oftast på soffan eller någon stol i vardagsrummet. Honkatten ligger oftast bredvid mamma vid kuddarna (om hon inte ligger PÅ mamma vill säga..). Helst vill de ligga i garderoberna men det får dom inte.
 
Sv: Vart sover era katter?

Nattetid sover han antingen på en fotpall i hallen mellan sovrummen eller i fåtöljen på dotterns rum. På dagarna ligger han gärna på en stol i köket. Han är oftast med först och nattar lill-matte och sen mig :)
 
Sv: Vart sover era katter?

Inte en anning tror hon sover på soffan. Hon hade gärna sovit hos mig men jag har fönstret öppet året runt o hon brukar hoppa ut då o jag vill inte hon ska göra det för hon hamnar i hundgården när hon gör det.
 
Sv: Vart sover era katter?

Han sover för det mesta i soffan eller på skrivbordet (han har tom fått en egen kudde att sova på där det såg så obekvämt ut att sova ovanpå pappershögarna) eller i min strumplåda i garderoben.
 
Sv: Vart sover era katter?

Oj det finns rätt så många ställen där dom brukar tycka om att ligga.
Sängen,soffan,mellan soffan & en ihoprullad madrass som står där,i deras koja,på mattor,i någon av deras korgar och så gillar den ena att ligga bakom dushdraperiet lr i handfatet(han älskar att dricka därur:p).
 
Sv: Vart sover era katter?

Sixten gillar att ligga tvärs över tröskeln mellan sovrummet och hallen. Inbillar mig att det är för att han vill ha koll både på oss och på om det händer något spännande ute. :) Han kommer ofta och gosar ett tag innan han går vidare till golvet eller "sin" fåtölj.

Igår låg vi dock såhär i soffan och slumrade ett tag. :love:
Gofisen_3_har_ganska_precis_borjat_jobba_och_forsoker_att_inte_tanka_pa_alla_lyckans_ostar_som_ar.jpg
 
Sv: Vart sover era katter?

KL

Vita katten sover mig på nätterna, halsen/axeln/ryggen. Snurrar jag mig följer hon med men stannar däruppe :D svarta katten sover alltid vid fotändan, jobbigast är han när han lägger sig som en klump mellan benen, precis ovanför knäna. Då kan man inte röra sig :D
På dagen sover de i deras favoritfåtölj eller min datastol - soffan rör de inte än i alla fall, vilket jag är glad över! (ny :D)
 
Sv: Vart sover era katter?

Åh, Kul fundering. :)

Gammelkatten här hemma sover messt utomhus i trädgårdsmöblerna sommartid och vintertid på en handduk framför duschen. :)

Men min katt....min lilla Imp. :) Innan skilsmässan brukade han knö sig ner mellan mig och min före dette make. Ensam rätt på mig var det.
Vid skilsmässan valde han och flyttade med mig hem till mina föräldrar och här sover han helst vaggandes i famnen som en bebis snuttandes på ett av mina öron. Men oftast duger det med att ligga bredvid eller under täcket och bli omkramad. :) Ganska knasig kisse....men såååå älskad. :love::love::love::love:
 
Sv: Vart sover era katter?

Min lilla surpuppa till kattflicka sosover alltid vid min fotände, jag märker knappt att hon är där, men det tas igen av tjockisen min kattpojke som ligger mellan min och sambons kudde och spinner i högan sky. Den svartvita katten sover alltid i sitt rum ! På sängen eller i fåtöljen.
 

Liknande trådar

Övr. Katt För mig har det alltid varit självklart att katten får vara i sovrummet och sova i min säng. Tyvärr lider jag av värk i kroppen...
2
Svar
23
· Visningar
1 742
Övr. Katt Hej. jag har en fråga gällande mina 2 katter som helt plötsligt inte kommer överrens. Dom är båda hanar och kastrerade. Den ena hanen är...
Svar
3
· Visningar
556
Senast: Svartkatt
·
Katthälsa Vi har två gudomliga kattungar hemma nu som är 4 månader. Jag har läst så mycket jag kunnat om foder och vilket som är bäst. Nu äter de...
Svar
16
· Visningar
1 141
Senast: MiniLi
·
Övr. Katt Hej! Jag och min familj har nyligen upptäckt tjusningen med fricamping, vi far runt i ett taktält, men har ännu inte varit iväg längre...
Svar
1
· Visningar
419
Senast: gammalek
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp