Vart registrera häst med okändhärstamning

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare GoldenSam
  • Startdatum Startdatum
G

GoldenSam

Vart kan man registrera en stor häst med helt okändhärstamning

Skiljer sig det i kostnaden, service mm ?

Sv: Vart registrera häst med okändhärstamning

Du kan registrera den i ASVH också men det är betydligt dyrare

HÄSTAR UTAN PAPPER/HÄSTAR MED ICKE GODKÄND HÄRSTAMNING
Hästar som saknar ursprung registreras med hjälp av ett ifyllt betäckningsbevis (se länk till höger), signalementsbeskrivning och ett veterinärintyg som styrker åldern. Dessutom skall den chipmärkas. För att få härstamningen utskriven i passet måste ett DNA-test göras. Prov måste tas på både modern, fadern och avkomman. Om inget DNA-test görs kommer härstamningen att skrivas som okänd. Kopia av köpekontrakt, kvitto eller liknande måste bifogas för att styrka ägandeförhållandet till hästen. Är du uppfödare till hästen måste du även kunna styrka att du är ägare till både modern och fadern.

Sv: Vart registrera häst med okändhärstamning

Registrera i SH och få ett grundpass kostar 400 kr. (om dom inte höjt nu då.) :)

Liknande trådar

Ekonomi & Juridik Åker ner på Q24 i Aachen och är förvirrad. Någon som har bättre koll för just nu hittar jag ingen info eller undantag. Nya regler från 1...
Svar
0
· Visningar
461
Senast: Ramona
·
Hästmänniskan Alltså blev lite paff av vad en säljare svarade så måste kolla om jag är koko eller om det ändå är ok. Är intresserad av en häst. Vi...
2 3 4
Svar
76
· Visningar
7 907
Senast: morgaine
·
R
Avel Hoppas att jag stavade rätt nu! Men jag hörde nånting på radio för nån dag sen och dom pratade lite om Camargue hästar. Och jag hade...
Svar
14
· Visningar
1 656
Senast: Raderad medlem 149524
·
Hästvård Nu drar det ihop sig till Träckprov. Det finns många Lab att välja på. Jag önskar Ackrediterat lab registrerat i Swedac. Hittat ett än...
Svar
9
· Visningar
844

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka