Vart kommer skabben ifrån?!

Piek

Trådstartare
I höstas fick min katt öronskabb. Den behandlades och försvann, under behandlingen fick katten flytta till min mamma där hon bott i ett halv år pga att jag tillfälligt bodde på annan ort.
Skabben försvann och hon hade inga problem under hela vintern. Men nu när vi har flyttat hem igen till min lägenhet så har det börjat klia lite igen och igår när jag kollade hade hon lite svarta prickar i öronen :(

Katten är en innekatt, kommer ut i koppel nångång emellanåt. Har ingen kontakt med andra katter.
Här hemma är det städat och fräscht.
Enligt vet som kollade henne i höstas smittade skabb bara från katt till katt. Men det känns som det måste vara nått i lägenheten eftersom hon gick såfort hon kom tillbaka hit :crazy:

Nån som har nån aning? Vill ju att min fina katt ska vara klifri :(

Liknande trådar

Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
4 680
Kropp & Själ Hmm, hur ska jag börja det här inlägget? Det finns så mycket jag vill säga men jag vet inte vart jag vill komma med det. Jag är i yngre...
Svar
5
· Visningar
4 225
Senast: Yrsel
·
Kropp & Själ En del av er minns säkert min följetong om kliande hud, och nej, besvären är inte över. Jag ska försöka göra en kort sammanfattning av...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
14 489
Senast: Petrow90
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Skrev visst inget om ridningen förra veckan. Red först en lektion på min fina gamla favorit Dell, den kantiga flugskimmeln. När jag...
Svar
0
· Visningar
2 417
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka