Du använder en gammal webbläsare. Den visar troligen inte denna och andra webbplatser på ett riktigt sätt. Du bör uppgradera eller använda en annan webbläsare.
vart kan jag läsa om unghäst träning och att förbereda unghästar för hoppning?
skriver ett skolarbete, och ska beskriva vägen från föl till färdig tävlingsindivid...
Någon uppfödare här kanske? som kan beskriva hur de gör med sina föl/unghästar?
Snabba svar vore bra
Sv: vart kan jag läsa om unghäst träning och att förbereda unghästar för hoppning?
Böckerna "Att bli med föl" och "Unghästar" är bra från föl till ca 3 års ålder.
Sedan kan man fortsätta att titta i mer specifika böcker för hoppträning.
Sv: vart kan jag läsa om unghäst träning och att förbereda unghästar för hoppning?
Finns inget på internet då? *oroad*
arbetet ska va inne i morgon.. och, här sitter jag med tre böcker
Unghästen-grundutbildning från föl till första tävlingsstart
Vinnande hoppning
Bertalan de Némethys Hopplära-moderna metoder på klassisk grund
Ingen som vet nån uppfödare som gör på ett speciellt sätt tex?
Vi ska ge exempel på olika metoder, men vad jag vet gör alla i runda svängar lika innom hoppningen??
Hästhantering
Hej alla, långt inlägg och jag ber om ursäkt men har mycket att skriva.
Jag har redan ett konto här på buke, men då detta känns alltför...
Hästhantering
Jag har en unghäst som backar ur transporten så fort jag försöker stänga bommen. Vi har tränat MYCKET, minst 2 gånger i veckan under fem...
Hundavel & Ras Det finns väl ett par gener (minst två, är ju inte samma hos mops som fransk bulldog) som kopplas till det, även om andra faktorer också...
Hästmänniskan Något stall med bra och rättvist sätt att fördela röda dagar och annat arbete i stallet mellan uppstallade i box?
I stallet jag står i...
Foder & Strö Generellt kan man väl anta att hästarna får i sig betydligt mer järn än vad grovfodret innehåller? Vattnet + dolt järn i kraftfoder och...
Cookies används för olika funktioner, trafikanalys, innehållsanpassning och annonser. Information om din användning av vår webbplats vidarebefordras till de sociala medier, annons- och analysföretag som vi samarbetar med. De kan kombinera informationen med annan information du tillhandahållit eller de har samlat in när du har använt deras tjänster. Våra regler och sekretesspolicy gäller. Genom att fortsätta använda denna sida godkänner du detta.