Vart finns det billiga korgar att köpa?

makarontanten

Trådstartare
Jag har ett par bjudningar framöver, samt att det snart är jul och hela den "faderullan" med en liten extrapresent till nattmatten och diverse folk som hjälpt mig under året.

Jag gillar att ge bort små presentkorgar, som man kan fylla med mat, dricka, choklad, doftljus, kaffe, the, tvålar, badoljor mm. Praktiskt och lätt att hitta på användbara saker som är lite personliga och som folk ändå använder och gillar:). Bara att slå in i cellufan ( hur stavas det?) och en stor rosett, så ser det riktigt lyxigt ut ( hur litet det än ligger i korgen).

Men, jag tycker korgarna jag hittar överallt är allt för dyra. En "liten" gå-bort-present kostar för mig runt 100-200 kr ( beroende på tillställning), och då känns det ganska dyrt att köpa en korg för runt 50-100 spänn också bara för att lägga i presenten lite vackert. Var kan man hitta billiga korgar? Någon som har något tips på annat alternativ som kan ersätta korgen?
 
Sv: Vart finns det billiga korgar att köpa?

Lite beroende på vad det är som ska slås in tycker jag att man kan få till det riktigt snyggt med bara cellofanet och snöre. Ibland lite "fluff" av någon sort i botten också. Men det borde ju gå att köpa flerpack av korgar någon stans tycker man ju! Är också nyfiken om någon har en bra ide :D
 
Sv: Vart finns det billiga korgar att köpa?

Kolla på slöjd och hobbysidor.
Det finns enkla tygkorgar du kan sy om du har symaskin.
Fina fat och skålar du fyndar på rea eller loppis.
Det är bara fantasin som sätter gränserna för vad du kan använda.
Jag använde en enkel lerkruka när jag gjorde ett set med olika öl och ölkorv/nötter.
 
Sv: Vart finns det billiga korgar att köpa?

På loppisar brukar det vimla av gamla blomkorgar och liknande för några kronor eller en tia styck, investera i en flaska vit sprayfärg så är du hemma. :)

Färgen kostar ju lite, men räcker ju till många korgar.
 
Sv: Vart finns det billiga korgar att köpa?

När jag letade korgar för liknande ändamål för några år sedan hittade jag lämpliga på IKEA. Men nu när jag kollade hemsidan var korgarna där ganska dyra. Kanske finns det fler i butiken, jag vet inte.

Alternativ tycker jag kan vara en kartong som exempelvis kläs med guldpapper eller liknande. Systemets kartonger är stabila och kan skäras av upptill om de är för höga. Alternativt slår du in dem i brunt eller vitt papper, sätter på ett snöre och lackar lite så får du en klassisk, gammaldags julklapp som kan levereras. Systemkartongerna har ofta lock, liksom skokartonger (om det är den storleken man är ute efter). Sakerna kan packas i silkespapper så att mottagaren får gräva i kartongen. Men som sagt, att skära av den och klä den med papper och låta den vara öppen tror jag också kan funka mycket bra som "golv" i cellofanpaketet.
 
Sv: Vart finns det billiga korgar att köpa?

Hos mig saljs ju vin i matbutiker och jag har tiggt tra lador i min butik flera ganger. Det kanske man kan fraga efter pa systemet. Det blir super snyggt med gott om 'shavings' en flaska vin, nagra ostar och vindruvor.:D
 

Liknande trådar

A
Hästmänniskan Detta inlägg är skrivet med anonymt nick. Jag har senate tiden börjar fundera på att sälja min häst alt låna ut på foder tills...
Svar
4
· Visningar
939
Senast: Miello
·
Övr. Hund Utställningen i Bröndby, Köpenhamn, Danmark, igår söndagen den 16 september blev en intressant tillställning. Jag bestämde mig inte ens...
Svar
11
· Visningar
1 288
Senast: Lupin
·
Övr. Katt För igår kastrerade jag min ena dam. Visste att hon var dräktig i 2-3 veckan, och det stämde visade det sig sen. Ringde Rinkebys...
Svar
7
· Visningar
1 077
Senast: Yrja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp