Vårt fina hem!

Zewz

Trådstartare
Japp, nu har vi flyttat ut till "idyllen" vi köpte i juli.
Vissa motgångar har gett oss gråa hår, men nu är vi äntligen utflyttade.
Av 7 stora rum har vi bara renoverat tre, (+kök och ett badrum), så vi bor på nedervåningen än.

Vattenskador, skadeinsekter, misstag av hantverkare osv är numera vardag för oss ;)
Det fattas mycket än, äben på undervåningen, lister och socklar och sånt, men det är småskit ;)

*länk borttagen av moderator*Smakprov på köket, före/efter :)
58.jpg

I det där köket kan jag stå och titta ut på mina båda hästar :love:

Senast ändrad av en moderator:
Sv: Vårt fina hem!

Ojdå, det här var tänkt för ÄU egentligen, vill någon snäll moderator flytta?

Har fortfarande efter 1 år inte fått upp några lister än, och då har vi bara renoverat en lägenhet.
Huset ser supermysigt ut!

Så länge den ligger kvar på senior så kan jag skriva ett svar iaf;).

Det ser jättefint ut!!! Och grattis till nya gården :)!

Nej inte flytta heller! Vi seniorer förstår nog bättre hur enormt mycket ni gjort i detta hus!!!

Och hur otroligt fint det blir!!!!

Tack :)
Ja, hälften av jobbet har nog folk inte vett att se, är jag rädd ;)

Vi har bytt yttertak (det var dessutom så snett så det fick rätas rejält). Hela fasaden, med panel, plåtarbete och fönster. Även här fick det rätas då huset satt sig rätt snett... Vi lyckades även skjuta in en av grundstenerna som kalvat nåt enormt, och gjöt fast den igen.
Syllen är bytt runt halva huset, så även hela väggen, en meter upp, runt halva huset, pga skadeinsekter.
Vi har grävt dränering runt hela huset. Grävt ur krypgrunden på någon kubik gammalt sågspån.
Vattenskadan från en gammal toalett innebar att vi fick riva ut halva undervåningen, bjälklag, bärlinor, och mycket väggar.

SEN kom det där roliga, med tapeter, nytt kök och nya golv ;)

Fint :)

Tråden kommer nog att flyttas, men då knappast till ÄU utan till hem & hobby ;)

Vad fint ni har gjort, skönt att ha renoverat innan inflyttning.
Såg på arga snickaren på TV igår hur det annars kan bli

Jo, misstänker att det lätt blir så. Känner redan nu att man tacklar av lite, men vi behöver nog en liten paus, både jag och sambon.

Jösses vilket jobb ni lagt ner! Det blir verkligen superfint och alla de "små halvt onödiga detaljerna" gör verkligen skillnad - det ser lyxigt ut.

Tack allihopa!
Bilderna gör inte huset rättvisa riktigt, tyvärr.
Mäklaren kommer värdera om huset nu med, och han har nästan lovat att det hamnar ÖVER vad vi gav för det, plus våra renoveringskostnader. Så väldigt stor del av lånet hamnar i bottenlån. Kalasskönt!

Jättefint! Vi storrenoverar ju själva så jag vet hur drygt det kan vara....*länk borttagen av moderator*. /Sar

Senast ändrad av en moderator:

Mysig gård :love: Jättefint läge, och precis den husmodell som jag gillar bäst.

....och snyggt kök! Den ugnen och hällen kommer vi få hemleverarat idag, och igår kväll monterade vi upp likadana luckor/lådor som ni har :D

*mållös*

Helt..... Helt.... UNDERBART!!! :love:

Ni är helt klart värda lite paus! Jesus vilket mastodont jobb Ni lagt ner! *respekt*

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka