Vårt badrum (uppdatering & bilder)

Blir ju kanon! Enda risken är väl att golvet ser ännu "värre" ut när det andra blir fint.. 😅

Tror ni tänker helt rätt angående helrenovering. När jag skulle sälja min lgh, som likt eran haltade pga original badrum från 90 med plastmatta, var jag ett tag inne på att låna för att renovera innan försäljning. Mäklaren sa dock tvärnej, som ni var inne på trodde han inte på att man knappt får mer för lgh med renoverat badrum. Det är ju mer läget osv som spelar in. Så jag struntade i det, om det var rätt får man ju aldrig veta men kändes vettigt.
Tror få bryr sig om hur badrummet ser ut färgmässigt, är ju inget rum man tillbringar mycket tid i. Viktigare hur resten ser ut. I alla fall för mig, badrummet är inte ett viktigt rum rent estetiskt.

En stor matta som viks undan när man duschar är kanske inte så dumt? :laugh:

Nåt sånt lär det bli 😅 Eller så får vi göra som någon föreslog i min tidigare tråd, att göra en "grej" av att det är rosa och helt enkelt inreda så också. Det var ju lite svårt när badrummet uppenbarligen är skitfult och asgammalt att få till en "grej" av det 😂 Men om det nu är snyggt i övrigt så kanske det kan funka.

8612e467493948351a69929f4aac3528.jpg

Ja jag vill också ha ett trivsamt och fräscht badrum :) Så känner jag nu på vår nyrenoverade lilla toa men inte i badrummet för det är liksom för slitet och jag hatar den där satans duschkabinen :p

Jag är kräsen överlag, när jag stör mig på någonting så liksom kliar det i ögonen. Som tur är blir ju fula saker normaliserade efter ett tag och man tänker inte på det efter en tid. Men jag vill gärna ha det fint och trivsamt precis överallt i hemmet. Man är ju så olika där, jag har vänner och familjemedlemmar som lägger mindre möda och pengar på boende och vill hellre använda sina pengar till annat. Hemmet är inte jätteviktigt. Medan för mig och M är det högst upp på listan av vad vi prioriterar ekonomiskt. Hade vi haft för avsikt att bo kvar här länge så hade vi definitivt renoverat.

När vi köpte den här lägenheten så underskattade vi lite hur dyrt det skulle vara att göra om badrummet, och svårt. Det är vår första bostadsrätt så renoveringar är nytt för oss. Inför nästa boende så kommer vi definitivt ha mer erfarenhet av vad som är dyrt, och vad som är billigt, vad som är svårt och vad som är enkelt. Så jag kan säga att vi inte kommer göra om misstaget att köpa ett boende med gammalt badrum igen :D Om vi inte bedömer att vi har möjlighet och ekonomi till renovering då.

Jag är kräsen överlag, när jag stör mig på någonting så liksom kliar det i ögonen. Som tur är blir ju fula saker normaliserade efter ett tag och man tänker inte på det efter en tid. Men jag vill gärna ha det fint och trivsamt precis överallt i hemmet. Man är ju så olika där, jag har vänner och familjemedlemmar som lägger mindre möda och pengar på boende och vill hellre använda sina pengar till annat. Hemmet är inte jätteviktigt. Medan för mig och M är det högst upp på listan av vad vi prioriterar ekonomiskt. Hade vi haft för avsikt att bo kvar här länge så hade vi definitivt renoverat.

När vi köpte den här lägenheten så underskattade vi lite hur dyrt det skulle vara att göra om badrummet, och svårt. Det är vår första bostadsrätt så renoveringar är nytt för oss. Inför nästa boende så kommer vi definitivt ha mer erfarenhet av vad som är dyrt, och vad som är billigt, vad som är svårt och vad som är enkelt. Så jag kan säga att vi inte kommer göra om misstaget att köpa ett boende med gammalt badrum igen :D Om vi inte bedömer att vi har möjlighet och ekonomi till renovering då.

Ja jag är som dig. Jag vill ha det trivsamt i mitt hem, både inne i huset, ute hos djuren och på gården. Vi har bott här i 9 år och det börjar likna något nu, både inne och ute :) Men drömmar och projekt är något som aldrig tar slut för mig och min kära man haha. Och det tar tid då vi inte vill låna pengar till allt vi gör utan sparar till allt som går. Jag tänker mig att inom 10 år så har vi förvandlat den här gården till den drömgård vi vill ha!

Ja jag är som dig. Jag vill ha det trivsamt i mitt hem, både inne i huset, ute hos djuren och på gården. Vi har bott här i 9 år och det börjar likna något nu, både inne och ute :) Men drömmar och projekt är något som aldrig tar slut för mig och min kära man haha. Och det tar tid då vi inte vill låna pengar till allt vi gör utan sparar till allt som går. Jag tänker mig att inom 10 år så har vi förvandlat den här gården till den drömgård vi vill ha!

Jag tycker det verkar härligt! Vi bodde i villa när jag var liten och min mamma, som då är en utav de som inte gillar pyssel och renoveringar hemma, säger bara "Aldrig mer! Det fanns alltid nåt som behövde göras.." och jag känner lite att.. det låter rätt nice :D Jag gillar att jobba med nåt på helgerna, gärna något som är lite fysiskt så man rör på sig och ser konkreta resultat. Måla, klippa gräs, renovera möbler.

Sen kan jag säga att jag OCKSÅ upptäckt att just renovera är min och Ms absolut sämsta gren :angel: Det börjar alltid lustfyllt och hoppfullt men sedan tar det kanske en kvart innan vi båda svär högt hela projektet igenom. Så.. nåt inom rimliga ramar får det nog blir för oss :D En stor lägenhet med en liten uteplats, eller ett litet nybyggt hus med en liiiten gräsmatta. Skulle vi äga en gård hade vi skilt oss innan vi ens hunnit gifta oss :angel:

Jag tycker det verkar härligt! Vi bodde i villa när jag var liten och min mamma, som då är en utav de som inte gillar pyssel och renoveringar hemma, säger bara "Aldrig mer! Det fanns alltid nåt som behövde göras.." och jag känner lite att.. det låter rätt nice :D Jag gillar att jobba med nåt på helgerna, gärna något som är lite fysiskt så man rör på sig och ser konkreta resultat. Måla, klippa gräs, renovera möbler.

Sen kan jag säga att jag OCKSÅ upptäckt att just renovera är min och Ms absolut sämsta gren :angel: Det börjar alltid lustfyllt och hoppfullt men sedan tar det kanske en kvart innan vi båda svär högt hela projektet igenom. Så.. nåt inom rimliga ramar får det nog blir för oss :D En stor lägenhet med en liten uteplats, eller ett litet nybyggt hus med en liiiten gräsmatta. Skulle vi äga en gård hade vi skilt oss innan vi ens hunnit gifta oss :angel:

Ja jag tänker många ggr att det är tur jag och min make är ett såpass bra team. Vi behöver inte alltid säga något till varann när vi grejar utan den andre ser när det behövs hjälp av något slag. Vi har renoverat både inne och ute, byggt nytt och byggt om och har faktiskt *peppar peppar* aldrig blivit ovänner. Men visst, ibland känns allt övermäktigt för oss också. Men det löser sig alltid och jösses vad mycket vi lärt oss! Ingen av oss är hantverkare så vi krånglar garanterat tills saker i onödan många ggr 😂

Ingen av oss är hantverkare så vi krånglar garanterat tills saker i onödan många ggr 😂

Ja det är ju det där också. Hade det vara varit att göra, och man vet vad som ska göra, då är det ju enklare även om det kan vara tufft. Men allt som oväntat krånglar eller inte blir som man trodde 😅 PUST!

Ja det är ju det där också. Hade det vara varit att göra, och man vet vad som ska göra, då är det ju enklare även om det kan vara tufft. Men allt som oväntat krånglar eller inte blir som man trodde 😅 PUST!

Ja men precis 😅 Herregud när vi byggde ut uthuset, 7x7 m och typ 5 m upp till nock. Många snickare har nog skakat i huvudet åt hur vi gjorde saker då. Men oj så bra det blev och jag och maken gjorde allt själva utan hjälp utifrån. Det är en jäkla slit men man blir stolt efteråt.

Det går ju att lägga s k aquamatta över hela golvet. men jag tror det blir för uppenbart "döljagolvet"-åtgärd för att bli bra.

Jag hade nog valt att försöka matcha det lite originellt istället, alltså INTE handdukar i den nyansen utan lite mer sofistikerat. Kanske med tavla som tar upp golvets nyans OCH en annan som sedan går att spinna vidare på. Typ.

Det går ju att lägga s k aquamatta över hela golvet. men jag tror det blir för uppenbart "döljagolvet"-åtgärd för att bli bra.

Jag hade nog valt att försöka matcha det lite originellt istället, alltså INTE handdukar i den nyansen utan lite mer sofistikerat. Kanske med tavla som tar upp golvets nyans OCH en annan som sedan går att spinna vidare på. Typ.

Jag tänker att det rimligtvis måste bli jätteäckligt under en matta?

Håller helt med dig om tavlor. Det kan ju räcka med något litet för att försöka skapa lite enhetlighet i badrummet så det inte bara blir rosa golv och vitt upptill. Så jag tror på tavla/tavlor och kanske någon snygg ljushållare som matchar. Vi tänkte tanken med handdukar men jag tror det blir både fult och alldeles för rosa.

Kanske med tavla som tar upp golvets nyans OCH en annan som sedan går att spinna vidare på. Typ.

Jag gillar denna väldigt mycket och vill egentligen ha den stor i vardagsrummet. Men M tyckte att den var sådär. Fin men ville kanske hitta nåt bättre till vardagsrummet. Så kanske i badrummet då, i kombination med den jag visade ovan. Vet inte hur väl de skulle matcha golvet dock men det kan man ju ta reda på.

Namnlös4.webp

Jag tycker inte golvet ser så himla fult ut? Ihop med nya fräscha väggar och ny inredning lär det bli superfint. Eller är det knallrosa och det inte syns på bilderna?

På första bilden ser ju hela badrummet fult ut men det är ju för att det är ful inredning/möbler (förlåt :p) plus den fula bården. Tror som sagt det kommer bli jättefint.

Liknande trådar

Hemmet Hej. Håller för fullt på och planerar för renovering av mitt badrum i min bostadsrätt och är i valet och kvalet om jag ska lägga in...
2 3
Svar
43
· Visningar
4 167
Senast: Stekspaden
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar