Man kan inte föra över pengar från ett bankkontonummer, bara sätta in. Han måste ha tillgång till din bankdosa/bankid för att kunna "sno" pengar från ett bankkontonummer
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Det är inte ovanligt att det i köpvillkoren anges en tidsfrist på upp till 30 dagar för återbetalning vid en retur.En helt befogad fråga från min sida. Som andra påpekat, jag har inte hängt ut honom eller företaget någonstans men lite ifrågasättande i vår korrespondens måste jag få vara, när han uppenbarligen sköter det här fruktansvärt illa.
Nu är det här ingen retur, utan han har sålt en vara som inte existerar. Vet inte hur ”affärsmässigt” det här kan klassas som när vår konversation numer sker via sms och med tanke på hur han skriver känns det inte som jag har med en seriös företagare att göra.Det är inte ovanligt att det i köpvillkoren anges en tidsfrist på upp till 30 dagar för återbetalning vid en retur.
Anledningen till att man håller tonen affärsmässig är dels att inte riskera skapa onödiga låsningar eller konflikter och att det ser mycket bättre ut om ärendet går vidare vid en tvist.
Det var inte min mening att kritisera utan bara dela min erfarenhet av vad jag tycker fungerar bästNu är det här ingen retur, utan han har sålt en vara som inte existerar. Vet inte hur ”affärsmässigt” det här kan klassas som när vår konversation numer sker via sms och med tanke på hur han skriver känns det inte som jag har med en seriös företagare att göra.
Hursom, jag ångrar inget som jag skrivit iallafall, och kan absolut stå för det och försvara det om det behövs!
Fast då är de ju inte seriösa..Även äldre i gamet har ju ibland svårigheter med detta.
/Personen som fick fakturera en säljare för att öht få några pengar
Fast om det är företagsswish går inte att swisha från ett sådant konto. Så om han ska göra det korrekt, dvs ta pengar från företagskontot där de har kommit in och betala ut till TS, måste det bli banköverföring. Alternativet är att han swishar från sin privata swish och tar det som ett utlägg och sedan får tillbaka pengarna från företaget. Sen ska det förklaras i bokföringen. Det vill säga, det blir mycket krångligare än att betala ut från företagskontot direkt till TS bankkonto och märka betalningen med referensnummer eller liknande.Skulle inte lämna ut bankkonto
Kan han föra över pengar så så kan han swisha med
Fast om det är företagsswish går inte att swisha från ett sådant konto. Så om han ska göra det korrekt, dvs ta pengar från företagskontot där de har kommit in och betala ut till TS, måste det bli banköverföring. Alternativet är att han swishar från sin privata swish och tar det som ett utlägg och sedan får tillbaka pengarna från företaget. Sen ska det förklaras i bokföringen. Det vill säga, det blir mycket krångligare än att betala ut från företagskontot direkt till TS bankkonto och märka betalningen med referensnummer eller liknande.
Går det inte? Jag har fått Swish tillbaka från Booztlet bland annat när en vara tagit slut.
Om det är företagsswish så är det väl inte ett vanligt mobilnummer? Det var det i det här fallet, med personens namn som mottagare, inte företagsnamnet.Fast om det är företagsswish går inte att swisha från ett sådant konto. Så om han ska göra det korrekt, dvs ta pengar från företagskontot där de har kommit in och betala ut till TS, måste det bli banköverföring. Alternativet är att han swishar från sin privata swish och tar det som ett utlägg och sedan får tillbaka pengarna från företaget. Sen ska det förklaras i bokföringen. Det vill säga, det blir mycket krångligare än att betala ut från företagskontot direkt till TS bankkonto och märka betalningen med referensnummer eller liknande.
Om det är företagsswish så är det väl inte ett vanligt mobilnummer? Det var det i det här fallet, med personens namn som mottagare, inte företagsnamnet.
+ @lil-sis @Liten och @athena_arabians - jag beställde företags-Swish i veckan och på min fråga hur vi swishar fick jag svaret att det inte är möjligt - ännu.Om det är företagsswish så är det väl inte ett vanligt mobilnummer? Det var det i det här fallet, med personens namn som mottagare, inte företagsnamnet.
Jag har jobbat med företagsswish i några år. Om någon har betalat med Swish kan vi göra en återbetalning via vår swishapp. Däremot kan vi inte skicka en Swish/betala något med Swish.+ @lil-sis @Liten och @athena_arabians - jag beställde företags-Swish i veckan och på min fråga hur vi swishar fick jag svaret att det inte är möjligt - ännu.
Jag har inte fått bekräftelse ännu, så jag vet inget om numret. Min lokala pizzeria hade dock ett 123-nr men firmatecknares namn som mottagare.
Intressant! Då hade antingen bankpersonen jag pratade med inte koll eller så var jag inte tillräckligt tydlig. Tack för infon!Jag har jobbat med företagsswish i några år. Om någon har betalat med Swish kan vi göra en återbetalning via vår swishapp. Däremot kan vi inte skicka en Swish/betala något med Swish.
Jag tror de skiljer på att Swisha och återbetala i den information vi fick för länge sedan.Intressant! Då hade antingen bankpersonen jag pratade med inte koll eller så var jag inte tillräckligt tydlig. Tack för infon!
Betala går ju alltid, men det är ofta lite krångligare än Swish. Jag har mest använt Swish på restaurang när jag hämtat mat och då inte direkt funderat över återbetalningsproblematik. Det jag själv frågade om var produkter vi tänker ge bort men ta betalt för portot varför återbetalning inte är aktuellt. Så det är mycket möjligt att det blev ett glapp när bankpersonen förklarade att jag inte kunde använda företags-Swish för betalning.Jag tror de skiljer på att Swisha och återbetala i den information vi fick för länge sedan.
Jag skulle bli väldigt förvånad om du inte kommer att ha möjligheten att göra återbetalningar när du fått inloggning till företagsswishen. Nu vet jag bara hur det ser ut i Nordeas app. Men funktionen borde finnas där. - hur ska man som företag annars kunna betala tillbaka om något blivit fel på en vara/köp