vart är Business x?

M

Midi

det var längesen man hörde om honom, tävlas han, har han avlidit eller vad har hänt?? Tycker han är dösnygg!

Sv: vart är Business x?

Han tävlade en del i början av säsongen, i England. Sen har han varit skadad igen, vet inte hur det är med honom nu.

Har inte JL honom?
Sigges veterinär tyckte tydligen att jag skulle ha honom, men när vi sedan pratade om det var Business på väg till JL, om jag förstod det hela rätt. Enligt min vet. har/ger skadan han problem men han är inte "obrukbar", så att säga.

Vad är det för skada han har? Tänkte mest om det är ärftligt eller så, för jag vill gärna ha en avkomma efter honom (eller varför inte honom själv :angel::d).

Så JL rider honom fortfarande?

Jag pratade om Business med vår vet. i oktober kanske förra året och då skulle han ner till JL, om han är kvar där vet jag inte, men det skulle jag tro. Jag minns inte vad vet. sa att han hade för skador men tror att det var något som hänt och inte något ärfligt. Men är som sagt inte alls säker.

Jag såg honom tidigt i våras på klinik och jag med mina stora öron tyckte mig då höra att han skulle vara friskförklarad, så det är säkerligen inget ärftligt utan någon lättare skada.

Han är riktigt snygg Business och jag har själv funderat att ta mitt ena sto till honom nästa år, jag har pratat med både JL och ägaren i maj tror jag att det var och jag uppfattade det då som att hingsten var hos JL och att det inte fanns några planer för ändring på det.

Jag hoppas han kommer ut på banorna igen så han får visa vad han går för, jag är iaf mkt intresserad av att betäcka med han oavsett om det blir nästa år eller senare.

Vad är det för skada han har? Tänkte mest om det är ärftligt eller så, för jag vill gärna ha en avkomma efter honom (eller varför inte honom själv :angel::d).

Så JL rider honom fortfarande?

Han var igång i våras men är skadad igen, nej det är inget ärftligt så du behöver inte oroa dig.

Johan har väl alltid ridit Business? Han stod väl hos ägaren medan han var skadad men jog trodde det alltid varit tänkt att han skulle tillbaka till Johan igen.
Om jag har för mig rätt så har han någon skada i ett bakben, typ hasen eller knät. Det är inget ärftligt utan det var något som hände. Men det var ganska allvarligt, han vilade ju hela förra året från fälttävlan. Och nu är han tydligen dålig igen, men jag vet inte om det är lika farligt nu som det var innan.
Man får ju hoppas han kan komma tillbaka igen för det är en väldigt fin häst :love:

Liknande trådar

Avel Någon som vet om det finns fryst semin efter den fantastiske Business x?
Svar
2
· Visningar
823
Senast: sorbifolia
·
L
Juridik & Ekonomi Jag undrar två saker om polis anmälningar och sånt om nån här vet det! Och jag vill inte disskutera om VARFÖR jag undrar domhär sakerna...
2
Svar
20
· Visningar
2 642
Senast: gulakatten
·
Fälttävlan Jag bor i Norrland och rider på ridskola, och har gjort det i 6 år nu. Jag har aldrig provat på fälttävlan/terräng, men hade jättegärna...
Svar
16
· Visningar
2 348
Fälttävlan Hej! Jag har på sistone funderat över tävling med ”min” islandshäst, men jag vill inte tävla i femgång/fyrgång. Då både jag och hästen...
Svar
11
· Visningar
2 748
Senast: xfie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Liten fodertunna?
  • Annonsera mera hundar 2
  • Oseriös avel 2023