värsta ni sett?

astronaut

Trådstartare
Ja, vad är det värsta inom hundvärlden ni sett?

Själv var det för ett antal år sedan som vi var på väg hem till ungern så var vi i tyskland (autobahn) så kommer det ut en bil i 160km/h. bagaget var öppet och föraren hörde inte, i bagaget satt det en retriver helt vettskrämd.

Hunden höll i sig för glatta livet helt enkelt :crazy: bilar försökte fånga förarens uppmärksamhet, men han hörde inte :crazy:
inte förräns en bil satte sig snett bakom, två brevid och en framför som saktade av och alla tutade, då fan hörde han ..

döva jävel till chafför liksom :crazy: hur kan man inte höra att bagaget är öppet?

Hunden klarade sig i vilket fall som helst, utan att ramla ut på autobahn o bli hundmos

Sv: värsta ni sett?

nää stackars pluppen :cry: Tur det gick bra för honom alhamdulillah(tack Gud). Kanske chaffören VAR döv eller? hur kan man annars missa det? :confused:

Jag har inte sett nått speciellt irl, men jag tycker såå synd om alla dom här "tanthundarna" som är smällfeta och knappt kan röra sig.. :( Vad är det för liv lixom..
Sen ska jag till Kosovo snart insha'allah (om Gud vill), och min pojkvän som är där har förberett mig på att det finns mkt gatuhundar där.. får väl uppdatera tråden när jag kommer hem är jag rädd..

Frid.

Senast ändrad av en moderator:

ursäkta.
Jag har skrivit till förklaringen bakom ordet nu, glömmer oftast göra det..

Insha'allah betyder typ om Gud vill, att man hoppas på det, OM det är det bästa för mig eller vem det nu kan handla om.

Alhamdulillah, betyder tack Gud, typ om nått är bra.

frid Malinja

Ett par grannar vi hade för flera år sedan köpte en liten söt o go rottis kille.

Den fick blod o rått kött att dricka för de ville få han att "törsta" efter blod. Sen köpte de en ful gummi mask som de satte på sig o skrämde hunden på olika sätt. Denna familj hade 6 barn. Efter ett tag va hunden så aggresiv att de inte gick o ha han i huset utan sov ute i uthuset...

Vill tillägga att vi med flera anmälde detta. När väl polisen trodde på oss så flyttade de över en natt.
En dag rymde hunden o min man försökte tillfånga ta den för att rädda honom men de va helt omöjligt att kunna hålla denna lilla rabiata hund.
Ägarna kom sen o fick fatt på honom.

Usch..jag har sett så mkt hemskt så jag vet inte vilket är värre än det andra...
Men jag kan berätta om det som berör mig mest,och som nog är det värsta jag sett nu när jag tänker efter..

För ett X antal år sedan var jag hos min morfar i Polen under sommarlovet (som vanligt),hans granne hade en stor rottweiler och en schäfer hane på sin tomt-båda Riktiga vakthundar. Dom hade dubbla staket,det ut mot gatan var det vanligt "nät" stängsel,och sedan hade dom själva byggt upp ett högt trästaket med bara några cm. mellanrum för varje planka-Allt för att folk varken skulle se in så mkt/reta hundarna eller barn som vill sticka in händerna för att klappa hundarna.
Grannarna i sig var hur gulliga som helst och hundarna var välskötta och så-inget fel alls.

Hur som helst,så bor morfar brevid en grundskola,där rektorn och hennes familj bodde i,dom hade en fin blandras hane som hette Lesie som brukade gå fritt på gatan där (ute på landet alltså)-han var verkligen allas maskot:love: men så en dag så hör typ "alla" en hund "pipa"...Ingen tänkte mer på det utan de flesta trodde (tillomed jag) att det var morfars valpar som höll på att busa med varandra som vanligt ute på hundgården.Men så kom rektorns son(Lesies ägare) till mig efter ett bra tag och sa HELT lugnt "ja,Lesie håller på att bli dödad av grannhundarna..."
:eek: :eek: :eek: Var det HAN(Leise) som skrek!!??!! tänkte jag.

Jag sprang ut på gatan för att se,kikade in mellan stängslet och såg hur båda vakthundarna bokstavligen Slet sönder honom :eek: :cry:
Jag såg hur stackarn låg där på marken och schäfern bara biter mot buken hans-rottisen var dock den som var minst aktiv.

Han hade alltså tryck in nosen för att kolla(?) mellan stängslet-alltså där min morfars och grannens stängsel gick ihop/skiljde våra tomtar isär-dom hade alltså inte byggt ut sitt staket fullt ut,och det var ett liiiten hål/mellanrum längst marken på "nät stängslet",så hade alltså grannhundarna tagit tag om nosen på Lesie och slitit in han till sig(enligt rektorns son) genom det Lilla hålet!!!:eek: Kan säga att Lesie var en mellan stor hund,och det var massa toffsar av päls på stängslet...

Hur som helst,panik som jag fick Kutade jag ut på morfars äng för att skrika till grannarna att deras Hundar håller på att döda en annan hund-dom satt alltså ute och grillade och trodde som vi att det var morfars valpar som "skrek" först,men dom kutade då till sina hundar(som givetvis var "isolerade" från deras tomt-därav såg dom inget) och ropade/slet bort hundarna från stackars Lesie,dom fick sig en och annan spark från mannen för detta...

Frun vart helt chockad och bärde ut Lesie till oss,då hade det alltså redan blivit en folksamling där,och min mamma erbjöd sig att köra Lesie till vet. (som inte ALLS var långt därifrån) och Frun som ägde vakthundarna sa dirrekt att hon står för kostnaderna-men den fula jävla kossan till rektorn ville inte,"han klarar" sig sa hon! Han har haft "värre" skador förr sa hon "vi sprayar såren med sår spray" (läs: en sån dära Lila sårspray ni vet).

Mamma och grannfrun försökte verkligen övertala rektorn men under tiden kom hennes man och tog lesie till sig...
Dagen efter låg Lesie utanför deras "hem" i skolan,han var då helt täckt med flugor och helt lila av sprayen och andades så tungt (jag ska INTE nämna hur skadorna såg ut-för hemskt).
Min storebror och jag satt då där och klappade honom på huvudet och grät helt förtvivlat...Han dog snare den dagen..:(
Känns så jävla hemskt,dels att ha fått se hur dessa vakthundar verkligen slet sönder han mitt framför våra(mina) ögon och dels hur den förbannade Haggan till rektorn vägrade låta oss ta han till vet! HUR kan man låta en hund lida så??!!

Näe,det är verkligen det värsta jag varit med om..stackars,Stackars Lesie! Han var verkligen "byns" lilla älskling,hade massa gulliga smeknamn och alla verkligen älskade den hunden:love:
usch så hemskt.
Kan även säga att sonen givetvis var jätte ledsen för att hans hund dött och dom begravde honom senare på skolans tomt-som ett minne.

Är man rädd om sitt djur när man har noll koll? Förstår inte hur en del är funtade.

Vi hade en granne för några årsen som var helt dum i huvudet och vi tyckte så synd om deras hund.
Varje helg åkte familjen bort och lämnade sin dobermann själv ute i garaget..detta på gick i flera veckor...Dom hade ingen som tog hand om den stakars hunden alls..
Tara som hunden hete var hur go som helst och gjorde ingen illa på nått set.
Varje söndag när familjen kom hem och öppnade garageporten och såg att hunden hade skitit och pissat på golvet blev dom fly förbannade...det ända vi hörde var gny och ylande från hunden...

Jag och min pappa gick flera gånger ditt och fråga vad fan dom höll på med...men det hjälpte inte...vi ringde polisen flera gånger och efter två månader så kom dom och hämtade hunden för dom...

tycker det är så svinigt att folk kan hålla på så...man fattar väl att en hund inte kan vara själv från fredageftermiddag till sönda kväll utan att ha gjort något...sen lämnar man inte en hund så heller..

jag blir totalt vansinig :devil: :devil:

Men är glad att dom fick djurförbud.

Varje söndag när familjen kom hem och öppnade garageporten och såg att hunden hade skitit och pissat på golvet blev dom fly förbannade...det ända vi hörde var gny och ylande från hunden...
´

Borde kanske gett dom samma behandling så dom förstod hur svårt det är att hålla sig :devil:

Var en del hos en "tant" när jag var lite yngre och hon hade då 24 katter (har blivit några färre nu) och en höna inne i köket och sängkammaren. Inte stor yta alltså...
Sen började hon prata om att skaffa hund och jag avrådde henne men utan att lyckas. Tänkte då att hon skaffar väl nån mindre hund men det hon skaffar är en blandrasvalp mellan huskey och laika... en draghund alltså :crazy: :eek: Till saken hör att "tanten" har svårt att gå så hon kan inte motionera hunden.
Hunden är nu 3 år och har bara suttit i en löplina på gården nån timme per dag, all övrig tid tillbringar den inne i köket och kammaren med alla katterna (där det förövrigt stinker kattkiss och rök så man knappt kan andas, kommer man bara nära huset så känner man lukten...). Har erbjudit mig att rasta hunden (så den får se nåt annat än de få metrarna som löplinan räcker) men först lät det "Nej, då lär hon sig att hon får lämna gården om hon skulle slita sig från löplinan nån dag och då kan jag inte gå och hämta henne med mitt dåliga ben" och "Nej, jag vill inte att nån annan än JAG håller på med MIN hund, hon ska präglas på mig!"....
Det skär i hjärtat att veta hur den stackars hunden lever :( :(

det hände en gång för hos. Fast vi hade hundgrindar framför. Men vi upptäckte det kanska fort. Vi körde som fortast 50 km.
Men det måste varit en fruktansvärd syn och se denna stakarns hund:cry: När man tänker efter, hur tusan kan man glömma att stänga bagage luckan:confused:

men varför ringer du inte polisen? fast de kanske inte bryr sig? :mad: stackars vovve :cry:

Vi är goda vänner med innehavaren av byns lokala djurbutik, hon trimmar och badar även, m.m

På min gata så bor det en kille som har en Bearded Collie, ser den ute ibland.. Killen som äger hunden tror jag har en historia som missbrukare av något slag.

Han har blivit anmäld flera gånger och jag fattar inte att karln får ha kvar hunden..
Visst han behandlar hunden bra mentalt, men har sköter den inte alls och det borde ju klassas som vanvård.
Igår kom han in till B (hon med butiken) för att trimma hunden, har varit inne ett par ggr förut, men bara efter anmälan. :(

B sa att hon stod och spydde och grät om vartannat när hon klippte, så hemskt var det. Flera kg avföring som hänger i baken, en "boll" hade bildats av pälsen nedanför snoppen = kisset hamnar där och inte på marken. Stanken outhärdlig.. :crazy: :eek:
Så tung päls i ansiktet att ögonen "drogs ner", rinniga och inflammerade förstås.
Konstigt nog blir hunden överlycklig när husse sen kommer för att hämta.
Hunden rakades ända ner på skinnet, GUD så skönt för den!
VARFÖR i hela friden har man en hund överhuvudtaget om man inte vill sköta den? Just Bearded C har de tydligen haft i familjen som barn och de vill inte ha någon annan ras men HALLÅ.:crazy:

Hussen hade sonen med sig och han avfyrade den mest idiotiska kommentaren i mannaminne tror jag..
"Usch nu kommer jag skämmas att gå ut med hunden som den ser ut nu!"
V.A.D F.A.N Ä.R D.E.T F.Ö.R F.E.L P.Å .F.O.L.K:eek:

Här är en bild på händelsen iaf..
safnnhr4wyv9.jpg

men varför ringer du inte polisen? fast de kanske inte bryr sig? :mad: stackars vovve :cry:

Tro mig, djurskyddsinspektörer och kommunen har varit ut ett flertal gånger pga. att hon blivit anmäld av grannar och folk i byn men de kan ingenting göra om de inte har nåt bevis...tydligen får hunden leva i sanitär olägenhet och att den inte rastas är svårt att skaffa fram bevis på :(

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka