M

Midi

*får man varna här inne?*

Vi fick detta mail från en person. Kan detta vara hundskojare?

En dag i maj stannade en bil utanför min fastighet på landet och en man frågade på knagglig engelska om jag hade någon "pup" att sälja.
Mina tre hundar sprang inne på tomten och skällde mot en bil, och de hade väl sett dem utifrån vägen.
När jag frågade var mannen kom ifrån, svarade han Afganistan. Sedan klev han ur bilen. Han frågade igen om jag inte hade några "pups" att sälja, och jag låtasades oförstående. Då kliver ytterligare en man ut och frågar om jag verkligen inte har några "puppies". Jag frågar åter varifrån de kommer och han säger Irland. Jag frågar då varför han inte köper hund på Irland "at home". Men då svarar han att han/vi bor i Sverige. Med sig hade det också en grabb mellan 9-14 år.
Bilen är en ljusblå större skåpbil, utan rutor. (Aningen större än en WV-buss. Närmast isblå. Den ser ut att vara av senare årsmodel, fräch. Det är en diesel och är högerstyrd. Den är ganska hög, dvs med ca 30 cm ovanför förarplatsen.
Jag kan inte se nr-plåten tydligt, den sitter på bilens vänstra bakdörr, och kan möjligen ha en EU-skylt. På den högra bakdörren sitter en vit skylt med ett stort rött L(Learning).
Kan dessa tillhöra någon av de ligor som tydligen köper upp valpar runt om för att annonsera ut dem på internet, med falska papper och och valparna är i dåligt skick.
Jag har aldrig tidigare råkat ut för detta och vill nu vara alla för att föröka få stopp på detta om det sker i suspekta avsikter.
 
Sv: Varning!

Fy vad hemskt, man vet ju aldrig, bäst att vara försiktig. Akta bara så de inte tar dina hundar *ryser*
 
Sv: Varning!

sörflickan lisa skrev:
så tänkte jag med! att dom åker dit och stjäl dom sen! :eek:

ja, det verkar lite lurigt, de verkade väldigt intresserade av hundarna jag skulle ett extra vakande öga
 
Sv: Varning!

Ser att du bor i Västra Götaland.... var (ungefär) bor du? Vill veta var dessa människor har rört sig. Jag bor i närheten av Borås o jag har mina två hundar i en hundgård (+hundhus) på dagen när vi jobbar... Är jätterädd att det en dag ska vara tomt i hundgården när jag kommer hem. Jag vill sätta dit en ordentlig dörr men rejält lås men min sambo säger att det inte behövs för vi bor så "avsides".
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp