varning för xylitol!

Sv: varning för xylitol!

Fast en studie gjord på 8 hundar som blivit sjuka (och några blivit avlivade) möjligtvis beroende på Xylitol, känns inte jättetrovärig.

Skulle nog vilja se mer forskning på det för att helt tro på att det stämmer.
 
Sv: varning för xylitol!

Min hund blev xylitolförgiftad när han ca 10 månader av att han åt upp ett paket med tuggumin vilket vi inte märkte förrens han började bli dålig och vi hittade pappret. Han vart vinglig och nästintil okontaktbar, vilket enligt vad jag hört berodde på snabbt blodsockerfall så jag gav honom socker utblandat i fil vilket gjorde susen...inte alls kul och ha varit med om....
 
Sv: varning för xylitol!

Undra hur många renodlade utställningsmänniskor som vet detta, många använder ju listerine på sina hundar samt borstar med vanlig tandkräm.:crazy:
 

Liknande trådar

Övr. Hund Har en Mim Allsafe hemma i L men den är lite för stor för mina hundar. Tänkte att en M blir perfekt då men döm av min förvåning när den...
Svar
0
· Visningar
243
Senast: Viva
·
Övr. Hund om en jagande jakthund attackerar en kopplad hund på promenad?
2
Svar
27
· Visningar
2 028
Senast: Snurrfian
·
R
Övr. Hund Istället för och fortsätta i en tråd som handlar om att vara publik på utställning så tänkte jag att det kanske kunde vara bra med en...
Svar
16
· Visningar
981
Senast: Myrten
·
Övr. Hund Jag blev uppringd av ett försäkringsbolag som erbjuder betydligt bättre villkor än nuvarande. Hur är det när det gäller hund? Törs jag...
Svar
6
· Visningar
636
Senast: Puffindog
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp