Sv: Varmt täcke?
På min fryslort märks det främst när vi kommer in igen att han frysit, hela han är iskall och sen ligger han och skakar hur länge som helst.
Så då är det bara till att bädda in honom i ett varmt täcke.
Nu är "gammelgubben" 9 år så jag har ju lärt mig vid vilka väder han behöver täcke eller ej.
Han har dessutom haft ett litet diskbråck så han ska helst inte bli kall om ryggen så jag täckar hellre lite för mkt än för lite.
Har ett ofodrat regntäcke, softshelljacka, vinterjacka och overall till honom så täckar efter behov helt enkelt
*kl*
När upptäcker ni att era hundar fryser? Eller kanske när använder ni era täcken?
Jag har visserligen oxå ett tjockt vintertäcke, Bot, men det drar jag på så som Araslei, efter jakt, sitta i kall bil osv Men aldrig när vi är ute och rör på oss, då håller han ju värmen genom rörelse, men jag kan tänka mig att hundar med tunnare päls kanske fryser? Däremot vid ett kallt ösregn skulle jag kunna tänka mig att sätta på ett regntäcke, men än så har det inte blivit av.
På min fryslort märks det främst när vi kommer in igen att han frysit, hela han är iskall och sen ligger han och skakar hur länge som helst.
Så då är det bara till att bädda in honom i ett varmt täcke.
Nu är "gammelgubben" 9 år så jag har ju lärt mig vid vilka väder han behöver täcke eller ej.
Han har dessutom haft ett litet diskbråck så han ska helst inte bli kall om ryggen så jag täckar hellre lite för mkt än för lite.
Har ett ofodrat regntäcke, softshelljacka, vinterjacka och overall till honom så täckar efter behov helt enkelt