Varmt på benen?

Långkappa alla dagar i veckan. Har blivit ett oumbärligt vinterplagg för mig.
16507911_10210481431183961_3770052719433227576_n.jpg

Långkappa alla dagar i veckan. Har blivit ett oumbärligt vinterplagg för mig.
16507911_10210481431183961_3770052719433227576_n.jpg
Jag har något liknande, möjligen lite kortare. En enorm skillnad med denna och korta varianter. Väldigt frysen av mig så måste ha varmt. Tycker däremot att termobyxor kan bli lite väl pösigt därför föredrar jag längre kappa. Termobyxorba åker däremot på vid mer extrem kyla (vilket är ganska sällan numer).

Det här förvånar mig! Jag kan inte blanda ull och fleece överhuvudtaget utan att bli så laddad med statisk elektricitet att jag skulle kunna driva alla lampor i ridhuset typ ... Alltså det är så illa att jag inte kan ha yllestrumpor samtidigt som jag har fleecetröja. Eller för den delen ylle under fleecefodrad jacka.
Du har alltså ett lager ylle under fleece? Jag måste bara kolla så att jag förstår ...

Jodå, har inte upplevt någon statisk elektricitet. Har likadant när vi är ute med skoter och det är inget problem.

Thermokjol från Uhip har jag. Helt underbar, både i stallet och på hästryggen. Har kalvskinnssadel och inte sett några som helst märken på den efter dragkedjan.

Jag tycker bäst om ridkjol, minus detaljen att de snurrar vid ridning :/, blir också lite väl mycket lager när man rider till ridhuset och ska ha av reflexer, jacka och kjol. Så letar nu efter en lång kappa med reflexer så man enkelt kan klä av sig när man kommer till ridhuset :p.
Men för stalljobb är termokjolar helt :love: spec när man är varm upptill men ändå fryser om benen ;). Har aldrig klarat av att ha långkalsonger under ridbyxorna :yuck: blir alldeles för tight.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• DIY hästvård
  • Atletix
  • Födda 2024

Omröstningar

Tillbaka