Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Nej, inget skav. Jag vet inte om jag skulle våga rida med den i kalvskinnssadel, men mina vanliga lädersadlar har inte tagit någon som helst skada.En följdfråga: jag har en Uhip ridkjol men jag har aldrig ridit i den för jag är orolig att blixtlåset ska skava på sadeln. Jag är medryttare så sadeln är ju inte min. Har du upptäckt nåt skav på sadeln från ridkjolen?
En följdfråga: jag har en Uhip ridkjol men jag har aldrig ridit i den för jag är orolig att blixtlåset ska skava på sadeln. Jag är medryttare så sadeln är ju inte min. Har du upptäckt nåt skav på sadeln från ridkjolen?
Jag har Stiernas och älskar dem. Jag rider i vanliga fall aldrig med helskott, tycker att det är vidrigt men jag har dessa med lite silikon samt ett par sommarridbyxor med silikonskoning som faktiskt fungerar. Sommarridbyxorna ger ibland lite klaustrofobikänsla men Stiernas termobyxor är helt enkelt underbara.Underställ i merinoull och så ett i fleece ovanpå det. Täckbyxor brukar jag köpa några som är tänkta till utförsåkning, de brukar inte vara så bylsiga men å andra sidan är de inte så hållbara när man till exempel drar hovraspen över dem. Har funderat på Stiernas termobyxor men de faller på skoningen, klarar inte av att rida med sådant. Kjol tror jag är bra om man bara ska rida.
Har inte märkt något sådant. Man kan ju dra upp den väldigt långt i bak.
Nej, inget skav. Jag vet inte om jag skulle våga rida med den i kalvskinnssadel, men mina vanliga lädersadlar har inte tagit någon som helst skada.
Jag kan tipsa om Pierre Roberts merinoullstrumpbyxor. Jag hade samma problem men inte med dem och de värmer otroligt bra. Överhuvudtaget gör det en enorm skillnad om understället är i ett lite halkigare material, är lagom stora och inte sladdriga. Fleece, bomull och andra hakiga material går helt bort för mig.jag kan inte ha underställ under ridbyxorna. tygen hakar i varandra och det stretar. Däremot håller jag mig väldigt varm bara jaghar ullstrumpor på fötterna.
Jag fryser väldigt lätt och hittar inget som fungerar bättre än termoridbyxor... Här uppe är det inte ovanligt med -20 i långa perioder av året och då kan underställen slänga sig i väggen... När det är riktigt kallt är det skoteroverall för INGET annat är varmt nog. Visst, det blir lite bylsigt och bökigt, men jag vägrar att frysa ihjäl. Och att ha fötterna i stigbyglarna är bara att glömma! :PEfter att ha frusit som en nakenhund i stallet idag insåg jag att jag verkligen måste ha något mer/bättre på underkroppen, särskilt som det trots allt ändå är +3.C ute nu och det lär bli ännu kallare i vinter.
Problemet är bara att jag inte vet vad jag vill ha. Eller rättare sagt, jag är helt på det klara med vad jag inte vill ha, nämligen:
- Tjockt och bylsigt
- För långa ben
Just det senare lär ju bli ett ganska påtagligt problem när man är begåvad med 72 cm långa ben men samtidigt har ett midjemått på 67 cm/stl. S
Så, har ni några tips på täckbyxor eller annat varmt och gosigt till underkroppen som inte är jättebylsigt och kort i benen?
Mellanlager, är det alltså meningen att man ska ha underställ -> strumpbyxa -> ridbyxa ? omständligt!
OnT: Jag har ridbyxor i softshell med en fleeceliknande insida, de ser ut precis som vanliga ridbyxor men är MYCKET varmare. Mina är ifrån Granngården, covalliero. Till det kör jag en knälång fodrad jacka. Väldigt smidigt och varmt.
Jag kör ridbyxor i softshell. Hade jag tagit en storlek större hade jag fått in långfillingar.Efter att ha frusit som en nakenhund i stallet idag insåg jag att jag verkligen måste ha något mer/bättre på underkroppen, särskilt som det trots allt ändå är +3.C ute nu och det lär bli ännu kallare i vinter.
Problemet är bara att jag inte vet vad jag vill ha. Eller rättare sagt, jag är helt på det klara med vad jag inte vill ha, nämligen:
- Tjockt och bylsigt
- För långa ben
Just det senare lär ju bli ett ganska påtagligt problem när man är begåvad med 72 cm långa ben men samtidigt har ett midjemått på 67 cm/stl. S
Så, har ni några tips på täckbyxor eller annat varmt och gosigt till underkroppen som inte är jättebylsigt och kort i benen?
Det här förvånar mig! Jag kan inte blanda ull och fleece överhuvudtaget utan att bli så laddad med statisk elektricitet att jag skulle kunna driva alla lampor i ridhuset typ ... Alltså det är så illa att jag inte kan ha yllestrumpor samtidigt som jag har fleecetröja. Eller för den delen ylle under fleecefodrad jacka.Underställ i merinoull och så ett i fleece ovanpå det.
Underställ/långkalsonger i exempelvis merinoull, under jeansen.Så, har ni några tips på täckbyxor eller annat varmt och gosigt till underkroppen som inte är jättebylsigt och kort i benen?