Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Okej. Har svårt för att veta vad jag ska tro just nu då vissa säger att det ska vara mellan 25-30 i valplådan medan SKK säger att man ska vara försiktig med värmekällor och ha vanlig rumstemperatur ...
Till min stora kull på 11 st valpar så hade jag en hörna av lådan med varmvattenflaskor under filten, som valparna kunde ligga bland om tiken lämnade lådan, eller för dom som inte fick plats hos henne. Vid mindre kullar har jag aldrig haft något speciellt, bara sett till att temperaturen i rummet ligger normalt. Kring 22 grader har vi inomhus.
Har aldrig haft problem med sjuka valpar, valpar som dött, varit kalla eller haft andra problem. Så jag kör på samma i fortsättningen också.
Jag hade varken värmelampa, filt eller annan värmekälla till valparna. De vart 10 stycken. Det syns på dem om de är varmt eller kallt. Om de ligger utspridda eller i en stor hög. Oftast i början låg dom på led eller 2 och 2.