Värmekamera - pris?

I

Ingrid och Lukas

Hej,

Vad har ni fått betala för en undersökning med värmekamera? Känner ni er nöjda efteråt, dvs gav det er mer information än ni hade innan?

~Inrgid

Sv: Värmekamera - pris?

Kommer inte ihåg exakt vad jag betalade, men jag tror det var runt 5-600 kronor. Det blev lite billigare för vi var många i samma stall som gjorde värmekameraundersökning, och då kunde vi dela på resekostnaden.

Ja, jag tycker det var jättebra! Min häst hade absolut inga problem överhuvudtaget, och jag tyckte det var skönt att få min egen känsla "bekräftad" med hjälp av en värmekamera undersökning! :)

Sv: Värmekamera - pris?

opierar direkt från annan tråd som e uppe:

Vi hade ut en tll vår häst för att vi misstänkte något problem i ryggen. Han fotade och talade om för oss att här blir det ingen ridning på minst en månad (vilket vi själva kunde förstå utav bilderna ) Han tog då fram en apparat som var något slags IR ljus. (biolight tror jag den hette) och sa att några behandlingar med den här och hästen komemr snart vara mycket bättre. Nästa gång han kom så gjorde han massa mnya inställningar på sin kamera och visade oss att visst hade det blivit en viss skillnad. (vi såg den inte när vi jämförde men han hävdade att det var så) han behnadlade igen med detta IR ljus och sa att nu bheövs det nog bara en behandling till.. Han kom ut en tredje gång och det såg fortfarande likadant ut tycke vi.. men han hävdade att det blivit en liten skillnad men att bara övade ögon kan se den. Han behandlade den dagen igen med detta IR men sen talade vi om för honom att vi komemr ta ut en kiropraktor stället som ska kolla på det här.. Sagt och gjort, vi tog ut en sådan och han kollade på bilden, kollade på hästen, knäckte till och VIPS så satt bäckenet på plats! OCh sen dess har vi fått en helt ny häst! Och vi kunde börja rida redan efter 3 dagar!
Jag tycker att själva Värmekamerabilderna var jättebra att ha som en vägledning.. Men den där behandlingen som han gav ger jag inte ett ruttet korvöre för.. DEn här killen var helt klart ute efter att bara tjäna lite pengar.. Vi lade ner mer än 2000 kr på honom men det hjälpte oss inte alls..

Men som sagt värmekamerabilderna är ju jättebra som en vägledning..Men skit i behandlingarna!

Liknande trådar

Hästvård Jag har fått lära mig att hästen ska vara ren och torr innan klippning, dvs. ren som duschad med schampo. Detta för att få en jämn och...
2
Svar
28
· Visningar
1 793
Senast: Ketrawzc
·
Hästvård Hej, om ni har sett mitt tidigare inlägg så har min häst Kissing spine. Vi har sedan februari behandlat ryggen två gånger och rehabat...
2
Svar
20
· Visningar
1 774
Senast: QueenLilith
·
Hästvård Hej! Mitt vuxna islandshäst sto på 12 år har för några månader sedan påvisat ”svaga” bakknän och ”problem” med patellan. Vi har...
Svar
9
· Visningar
563
Senast: tara
·
Hästvård Hej! Har nyligen köpt en importerat en häst från Irland av ett svenskt säljstall, och det irländska passet ifråga bestämmer hästen som...
2
Svar
21
· Visningar
3 337
Senast: Lobelia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar