Sv: Värmekamera - pris?
opierar direkt från annan tråd som e uppe:
Vi hade ut en tll vår häst för att vi misstänkte något problem i ryggen. Han fotade och talade om för oss att här blir det ingen ridning på minst en månad (vilket vi själva kunde förstå utav bilderna ) Han tog då fram en apparat som var något slags IR ljus. (biolight tror jag den hette) och sa att några behandlingar med den här och hästen komemr snart vara mycket bättre. Nästa gång han kom så gjorde han massa mnya inställningar på sin kamera och visade oss att visst hade det blivit en viss skillnad. (vi såg den inte när vi jämförde men han hävdade att det var så) han behnadlade igen med detta IR ljus och sa att nu bheövs det nog bara en behandling till.. Han kom ut en tredje gång och det såg fortfarande likadant ut tycke vi.. men han hävdade att det blivit en liten skillnad men att bara övade ögon kan se den. Han behandlade den dagen igen med detta IR men sen talade vi om för honom att vi komemr ta ut en kiropraktor stället som ska kolla på det här.. Sagt och gjort, vi tog ut en sådan och han kollade på bilden, kollade på hästen, knäckte till och VIPS så satt bäckenet på plats! OCh sen dess har vi fått en helt ny häst! Och vi kunde börja rida redan efter 3 dagar!
Jag tycker att själva Värmekamerabilderna var jättebra att ha som en vägledning.. Men den där behandlingen som han gav ger jag inte ett ruttet korvöre för.. DEn här killen var helt klart ute efter att bara tjäna lite pengar.. Vi lade ner mer än 2000 kr på honom men det hjälpte oss inte alls..
Men som sagt värmekamerabilderna är ju jättebra som en vägledning..Men skit i behandlingarna!