Värme i ryggen

Shaggy

Trådstartare
I tisdags var equiterapeuten och kollade Novan. Hon konstaterade att alla de problem som hon dragits med i drygt ett år var borta (totalt tre behandlingar) och jag fick mycket beröm för att hon blivit så fin (skryta) :).
Hon hittade dock lite värme i ryggen på vänster sida. Hon är varm precis där men sitter på ett fält som är ungefär 15-20 cm i diameter. Hon visar inget obehag om man trycker på henne och hon var fin i muskulaturen. Et tryckte rejält och vi diskuterade och kom fram till att det inte var något att bry sig om.
Frågan är ändå om det bara är att strunta i det :confused:, jag menar värme sådär tyder ju på att något är fel.
Hästen jobbar kanonbra och just nu känns det som om vi går från klarhet till klarhet. Kan det vara fel ändå eller är det bara hönsmamme Shaggy som är i farten?

Sv: Värme i ryggen

finns det någon form av svullnad oxå? Om det finns det så behöver den ju inte vara så stor. Har du kollat stoppningen i sadeln så att det inte är en knöl som trycker just där och orsakat infl.?

Sv: Värme i ryggen

Det finns ingen svullnad inte ens en liten. Stoppningen i sadeln kan det ine vara eftersom sadeln jag använder är en westernsadel (sadel och pad är helt ok). Jag rider iofs mycket barbacka men värmen uppkom efter en period då jag mest ridit i sadel och då hästen dessutom vilat ovanligt mycket.
Igår kväll var värmen borta tror jag, hon har satt relativt mycket vinterpäls så ibland är det svårt att avgöra vad som är värme från hästen och vad man själv värmt upp. Igår blev det vila eftersom jag inte anser att det är någon ide att rida när det blåser så mycket. Idag ska jag kolla både före och efter ridning så får jag se om det är någon skillnad.

Liknande trådar

Hästvård Varning för jättelång text. Vill bara skriva av mig och se om någon har liknande erfarenheter, goda råd eller tankar att komma med. Jag...
2
Svar
20
· Visningar
5 612
Senast: pews1972
·
Hästvård Det här kommer nog bli långt men jag behöver verkligen tips och råd om vad det kan vara för fel på min häst. Hästen i fråga är född i...
2
Svar
25
· Visningar
4 386
Senast: pews1972
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Så blev det äntligen dags för höstens ridweekend som jag sett fram emot med spänning! Jag skulle åka till ett ställe jag aldrig varit på...
Svar
0
· Visningar
1 116
Senast: cassiopeja
·
Träning Hej! Jag skulle vilja ha lite råd av er här på buke gällande en 3 åring. Hästen i fråga är en 3 årig arab valack, i ridningen...
Svar
5
· Visningar
2 048

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Hemlösa hundar ökar
  • Senast tagna bilden XV
  • Muddypaws 24/25

Hästrelaterat

Omröstningar