värme av såret eller?

N

neferra

min häst fick förra måndagen ett konstigt sår på baksidan av kotan, där kastanjen sitter (men min poa har inga kastanjer där), stort som en femkrona ung. och helt runt. torr såryta, vätskade och blödde lite när man klämde- typ ett skrapsår.
jag var jättenoga med att tvätta och hålla rent t o m i förrgår, då jag ansåg det vara läkt nog att lämna "orört". :crazy:

i går kväll var hela benet varmt (hov upp till carpus), med koncentration runt såret, och det har det inte varit mer än bara pyttepyttelite varmare kring kotan fram tills dess. ingen svullnad eller gallor.:confused: :confused:
ingen hälta, jag har ridit som vanligt.

vadan detta? kan sådana här reaktioner dyka upp en vecka efter såret kom, därför att jag slutat tvätta det eller nåt, eller borde jag vara nojjig? :crazy:

Senast ändrad av en moderator:
Sv: värme av såret eller?

Det kan inte vara så att det blivit inflammation? Människor blir ju varma där vi får inflammation.

Liknande trådar

Hästvård I slutet av oktober förra året så skadade sig min häst i hagen. Hon fick ett L format skärsår mellan hasen och kotan, var sida på "L:et"...
Svar
8
· Visningar
3 781
Senast: höstmåne
·
Hästvård Min häst hade i Tisdags dragit på sig en ordentlig sårskada,med en djup sårficka till följd av det,han fick penicillin direkt,och har nu...
Svar
3
· Visningar
1 531
Senast: lady_vip
·
Hästvård Jag tog in min fölunge nu på kvällen och visiterade. Hittade då ett sår på baksidan av kotan/överkant av karleden. Ser nästan ut som att...
Svar
10
· Visningar
1 202
Senast: Bellini
·
Hästvård Tadaa....så var allt igång igen... :smirk: Bakgrund: Lilla Misse ramlade ner i ett dike för 10 veckor sen, slog sig Rejält och han...
Svar
5
· Visningar
1 258
Senast: Jen80
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama