Varmblodsto dräktig eller ej?

varmblodstravare

Trådstartare
Har ett varmblodsto 11 år, hon betäcktes mellan 4-8 augusti 2014Visade dräktighet på 17 dygnet, kollade henne även vid 30 dagen. Då fanns det inget kvar.

Tog hem henne och sen dess känner jag inte igen henne, hon har alltid haft halva hinkar kvar med vatten på morgonen men nu är dom urdruckna och hon dricker gärna en hink till innan hon går ut, Hon har fri tillgång på hö och äter flera kilo extra.

Så hon äter och dricker mycket mer än vad hon tidigare gjort, och hela hennes personlighet har ändrats sen hon kom hem från stuteriet, mycket snällare och lugnare.

Kan det ändå vara så att hon är dräktig?

Stoet ska givetvis kollas upp men tänkte höra om någon annan kanske har någon idé vad det kan bero på?:)
 
Min veterinär kom och tog blodprov när jag funderade på om mitt sto var dräktigt. Jovisst var hon det och 32 dagar senare stod ett litet föl i hagen :D
 

Liknande trådar

Avel Håller på och avvänjer mitt föl och funderar på hur länge vi ska "hålla på". Fölet är 11 månader och går i flock med fyra andra...
Svar
5
· Visningar
953
Senast: Ketrawzc
·
Avel Behöver lite input. Betäckte mitt sto för första gången i år, hon är 11 år och hon har inte varit betäckt tidigare vad jag vet...
Svar
10
· Visningar
1 346
Avel Jag har ett sto på 14år som varit dräktig 4gånger. Första gången hon var dräktig var 2014 men då kastade hon så då betäckte man henne...
2
Svar
36
· Visningar
7 199
Senast: Masse
·
Lantbruksdjur Hej alla fårägare. Efter ett längre uppehåll i fårägandet skaffade jag fem stycken Gotlandslamm i höst som jag provisoriskt inhyste i en...
Svar
15
· Visningar
4 183
Senast: Efwa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp