M

millan1986

hej hej,
i hoppningen är det många som ser ner på varmblod,har vart ute på ft förra året med min kuse, i ft är det mycket bättre än i hopp,hur kan de vara så? jag är enbart med för att vi tycker det är så himlans kul,vinna kommer vi aldrig göra men vad gör det? blev så glad att det var bättre i denna gren =)visst finns det väl dom som tycker att varmblod inte har nånting där å göra men då får dom ju tycka så,vad tycker ni?

Sv: varmblod

Jag tycker det är en betydligt bättre stämmning på fälttävlan överhuvudtaget. När jag gick över till att främt rida fälttävlan var det något av det första som slog mej.
Jag bryr mej inte särskilt mycket om vad andra människor har för hästar, så länge de sitter på någon som klarar av klassen de startar i.
Jag har själv inte sätt någon med en varmblodig travare i fälttävlan, men det är som sagt absolut inget jag hade brytt mej om så länge den verkar klara klassen den startar i, och detta gäller för övrigt även hopptävlingar.

jag är nästan helt säker på att ett varmblod startade samma klass (lätt) som jag förra året i tranemo. Jag tyckte bara att det var roligt att se, den galoppera & hoppa som bara tusan! :laugh:

håller fullkomligt med att det verkar bättre i ft än hopp,man ligger ju inte direkt jättebra till efter dressyren men man kan ju ta igen lite grann i dom övriga å som sagt är man bara med för det är så kul så gör det inte mej nånting om vi står för sista plats =) i örebro förra året var det ett till varmblod såg jag,men det är den enda ja sett på dom tävlingar jag var på.köpte ett fullblod förra året som jag skulle ha oxå till ft men han fick jag tyvär ta bort så nu står man här med en häst igen =/

Jag tävlar själv en kallblodstravare i ft. Tycker även jag att det är bättre stämning än i vanlig banhoppning, får mest en massa positiva reaktioner. Sen som någon sa att man kanske inte låg bäst till efter dressyren men de får vi ta igen i de andra momenten ;)

Roligt, att ni upplever bättre stämning inom FT än vanlig hoppning tyvärr kan man ju tycka att det ska väl inte spela ngn roll vilken gren man ställer upp i. Jag själv har precis börjat tävla med min och FT är en gren jag absolut känner att vi ska ge oss in på, han är totalt orädd vad gäller hinder. Men jag hoppas att ni alla är medlemar i ridtravarföreningen!!! om inte så bli ;) Vet inte om jag får länka här men om ni vill ha info PM:a så skickar jag :laugh:

PMa gärna =)ser att du7 är från västerås, vi är ju näsatn grannar =) ja bor i västerfränebo. så inte så jättelångt,vi kanske har vart på några tävlingar samtidigt?? neej de e klart att de igentligen inte ska spela någon roll vilken gren det handlar om,men jag är då så glad att det är bra mycket bättre stämmning i ft.bättre folk helt enkelt !

Liknande trådar

Hästhantering Hej alla, långt inlägg och jag ber om ursäkt men har mycket att skriva. Jag har redan ett konto här på buke, men då detta känns alltför...
2
Svar
20
· Visningar
2 373
Senast: lirco11
·
Hundträning Så, jag har aldrig lämnat mina hundar ensamma i bilen förutom en enda gång på 5-10 minuter. Jag vet ju inte hur dom var när jag var...
Svar
16
· Visningar
1 149
Senast: Lillefrun
·
Hundträning Behöver lite tips på träning. Min dvärgpudel (snart 11 månader) är lite väl entusiastisk när hon hälsar på folk. Jag har lärt henne att...
Svar
7
· Visningar
802
Senast: Hermelin
·
Ekonomi & Juridik Jag vet inte om jag ska posta detta under "Vård" eller "Ekonomi och Juridik", men nu blev det det senare. Vi har en ponny sedan 3 år...
Svar
14
· Visningar
1 438
Senast: Grazing
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka