Varmblod i lösdrift?

A

Aprillos

Kan man låta en varmblodsvallack gå i lösdrift året runt som islänningar?
Eller klarar de inte av kylan på samma sätt?
Självklart finns vindskydd men inte värme i byggnaden...

Sv: Varmblod i lösdrift?

dom flesta kan det. jag har mitt hbl med fullblodpappa på lösdrift men eftersom han sätter väldigt lite päls och att jag rider och tränar även vintertid så behöver han täckas. hans lilla syster går oxå där men hon sätter mer päls, tränas hon inte behöver hon inget täcke heller.

vår ligghall är inte kallare än ett kallstall ;)

Mitt fullblod går på lösdrift. Fast som föregående talare rids han så han har täcke på vintern. Varmblodsmärrarna han går med har inga täcken, men dom körs inte utan är avelsston. Dom är håriga som bruksnordisar...:laugh:

Mvh Lena

Jag har sett ett travarsto på lösdrift utan täcke , och snyggare päls får man leta efter. Hon var svart och sååååååå snygg.
Min isis ser mera ut som en björn i pälsen.

Jag hade mitt sto inackorderad på en gård där det fanns en lösdrift med endast varmblod (mest halvblod, men även några engelska fullblod). T o m de hästar som tävlades i hoppning gick på lösdrift året om.

Immer

Liknande trådar

Hästvård Hej buke! Jag är här och läser ofta men har aldrig postat en tråd tidigare, men har ni hamnat i problem med stallägare och ber om ert...
Svar
13
· Visningar
1 216
Senast: Blyger
·
Hästvård Jag har en valack på 17 år som jag köpte förra året en import från Irland. Då han var helt ny för mig förra året och mitt stall där jag...
Svar
6
· Visningar
716
Senast: Sirap
·
Hästvård Hej allihopa! Jag har hamnat i en tråkig situation, och behöver lite tips på hur jag kan tänka för att inte bli för deppig. Nu till...
Svar
13
· Visningar
1 135
Senast: Kilauea
·
Hästvård Hästen står med stort bandage som kombinerats med en gipsskena på framsidan benet. Gipsskenan går in under hovens tådel och följer benet...
2
Svar
25
· Visningar
1 474
Senast: jemeni
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka