Varmblod f:02

M

MyHero_Aragorn

Hejsan jag bara undrar hur det går för alla som har varmblod födda 02 med ridning och sådär?
vore kul att veta hur det går för alla och hur mycket de kan.

Själv så har jag börjat rida min lilla polle i form i skritt och trav lite gallop i skogen men balansen är inte på topp än så det tränar vi vidare på. Han kan flyttningar.
Någon som har några tips på balns övningar?
 
Sv: Varmblod f:02

Ska förhoppningsvis köpa ett fyraårigt sto inom kort.:banana: Hon är inte mycket riden bara typ monté jobb på bana och lite i skogen under sommaren och våren men hon är körd sen tidigare. Har ridit henne ett par gånger nu och hon är väldigt lyhörd och trevlig att rida, tycker inte om när man blir det minsta hård i handen. Jättefin att rida rakt ut i skogen med, står och går mycket stadigt på jorden. Hon är ca 168 cm. Jag tänker börja jobba och rida henne som vilken unghäst som hellst, börja med att jobba mycket ifrån marken och använda mig av ganska mycket NH. Mitt mål är att hon skall bli en bra o hållbar distanshäst och min plan är att vi ska hinna så pass långt i grundutbildningen att vi kan starta i CR under nästa sommar. Dock så kommer vi att skynda långsammt. Det första konkreta vi ska börja med förutom arbetet från marken, det är att "bota" hennes vattenskräck. ;)
 
Sv: Varmblod f:02

okej vca skoj.
precis som min tanke med är. Jag köpte aragon för att ja skulle ha ahn som distans häst. har tävlat distans me mina tidigare hästar så det ska bli skoj att se hur det går med A :D
 
Sv: Varmblod f:02

jag har ett varmblodssto -02 som jag började rida i november förra året, vi har kommit så långt att hon går med bjudning framåt nedåt, tar rätt galoppskänkel ( 98%) av gångerna och kan flytta sig undan skänkel någorlunda.
Kanske ska tillägga att hon inte är inkörd...:angel:
Jag tar det lugnt, ska jobba lite mer på banan nu eftersom hon är ganska stel fortfarande där. Tänkte börja lite smått med några hinder nu i höst.
Tycker det går bra och tänker inte stressa fram något, kul att höra ifrån flera hur långt alla har kommit och hur det går:)
Däremot har hon blivit tjurig när jag borstar eller flyttar henne (håller mot handen på vänster sida) vet inte om det är för att hon börjar sätta vinterpäls?:confused:
 

Liknande trådar

Träning Okej, så en av mina hobbies är att läsa hästannonser, på Facebook, Hästnet och överallt annars där man kan hitta annonser på hästar till...
2
Svar
30
· Visningar
3 893
Träning Ja så känns det i alla fall, men hur blir man "lika bra" på hemmaplan? Jag & min häst har inte kommit så långt i utbildningen, vi gör...
Svar
7
· Visningar
891
Senast: Buck
·
Hästvård Det här kommer nog bli långt men jag behöver verkligen tips och råd om vad det kan vara för fel på min häst. Hästen i fråga är född i...
2
Svar
25
· Visningar
4 359
Senast: pews1972
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Vad kunde vara bättre tröst efter förra veckans dystra konstaterande att min ridkänsla var död, än att få sitta på två av mina sex...
Svar
0
· Visningar
344
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp