VARMA skor

Sv: VARMA skor

För ett par vintrar sedan när vi var på H**ks köpte mamma ett par vinterskor där åt mig, de är riktigt fula :o men fantastiskt bra! De är gummiräfflad tå och sen är resten i någon slangs vattenavstötande neopren av resten. Inuti är det något ulliknande som värmer så mycket att man blir lite FÖR varm i bland :D Om dessa finns kvar vet jag inte, men då kostade de ca 249 kr

jag har också problem med lederna , kyla är ju det värsta som finns..

men jag kör med, ... hör å häpna!... SNOWJOGGINGS!
jag har aldrig haft varmare skor,.. Kassa att gå i, men så skönt å ha då man rider! jag har nog provat det mesta.. billiga å du kommer inte att ångra dig! sen i dom , enbart ett par stickade sockar, det blir luftigt=varmt.... Å vi norrländingar vet vad kyla är ;)

annars såna här påsar man skakar å lägger i, vamt å skönt , går ju dock på 25 kr / gång.

Behöver verkligen tips, har problem med lederna och mina fötter mår verkligen inte bra av kyla. Blodcirkulationen är rätt kass och jag behöver tips på riktigt varma ridskor. Speciella sulor eller vad?

Ett tips som kanske fungerar:
Köp ett par kängor som går att rida med i en friluftsbutik, alternativt ett par BRA vinterridstövlar. Lägg i batteridrivna sulor som du kan starta när du börjar frysa (helst innan ;)) och sen ett par bra, långa sockar i ull eller outlast. Det är viktigt att hålla benen varma med! Sen finns det ju den gamla tumregeln som du kanske provat: Om man fryser om fötterna, ska man ta på sig på huvudet! Läter knäppt, men det fungerar!

Behöver verkligen tips, har problem med lederna och mina fötter mår verkligen inte bra av kyla. Blodcirkulationen är rätt kass och jag behöver tips på riktigt varma ridskor. Speciella sulor eller vad?

Kolla med www.warmnsafe.eu. De har batteriuppvärmda skosulor, handskar, västar, etc. Det finns även batteriuppvärmda "täcken" för både hästar och hundar.

Stefan

är det blodcirkulationen som är kass så är inte varma skór den rätta lösningen, du behöver främst få igång blodcirkulationen innan du tittar på skor. tyvärr blir du nog bara besviken av varma tjocka skor när problemet inte än är löst..

jag kör på bot sluor i alla mina skor vintertid.. håller mig otroligt varm om fossingarna.. har man dålif blodcirkulation är nog deras sockar lösningen..

Jo fast det är nog inte alltför mkt o göra åt i dagsläget. Har fortfarande inte hittat ett par som är smidiga nog o rida i men jag ska till eko imorn o kika lite med.

Jag har Mountain Horse Groom. De har funnits i en liknande modell också som var snäppet varmare än Groom, kanske finns kvar i någon butik, men de finns inte på MH:s hemsida längre. I alla fall så tycker jag att Groom håller mig varm om fötterna och går bra att rida med. Har dock inte haft sporrar på dem, så hur det går vet jag inte. Jag har varit ute på ett par timmars skrittur i -10 grader med Groom, fårskinnssulor och dubbla ridstrumpor i ylle utan att frysa. Om man är tjej med stora fötter kan Groom bli i bredaste laget för vanliga damstigbyglar, men då kan man ju ha herrstigbyglar istället. Sprenger Bow Balance i damstorlek funkar också.

Vad som också påverkar frysande fötter när man rider är materialet i stigbyglarna. Det kanske kan vara intressant att pröva stigbyglar i annan material än stål eller med mycket gummi/plast närmast foten. I tidernas begynnelse fanns stigbyglar i trä. Helt klart trevligare för frusna fötter, men tyvärr ganska kass att rida med.

Något man kan göra, men som inte ser riktigt klokt ut, är att sätta raggsockor utanpå skorna som extra isolering.:D

Liknande trådar

Utrustning Jag har haft vanliga hederliga snösulor på alla hästarna jag ägt sedan mitten på 90-talet och det har alltid fungerat klockrent, tills...
Svar
14
· Visningar
918
Senast: Bison
·
Utrustning Behöver tips på var en kan hitta ridstövlar i riktigt läder, helst utan snörning. Människan som ska ha dem är knappt 160 cm lång och har...
Svar
2
· Visningar
220
Senast: sweep
·
Utrustning Jag köpte för dryg månad sedan en Lister Eclipse och använde den för första gången idag, ville ha en riktigt bra maskin efter att i alla... 2 3
Svar
44
· Visningar
1 179
Utrustning Hej! Jag har nu ridit på ridskola i ett år och tycker verkligen att det är helt fantastiskt. Jag känner att jag börjar få en djupare...
Svar
9
· Visningar
636
Senast: cowgirl81
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Alternativ till försäkring
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Har du en åsna?