Varma ridskor?

Termostövlar är i min åsikt överlägsna i värmemässigt. Men de är ju inte så superbra att rida i. Om man inte ska finlira funkar det. Men jag hade inte haft dem om jag skulle rida ett seriöst dressyrpass. Men guld värda på uteritt en kall dag.

Vintertid använder jag mina fodrade och vattentäta Ariat-skor. Tycker de är toppen! De är väldigt sköna att gå och rida i, samtidigt som jag alltid är torr och varm om fötterna. Har en extra sula i när det är riktigt kallt. :)

Liknande trådar

Utrustning Måste köpa nya ridskor. Bruna i skinn. Hyfsat billiga. Har kollat på Horze och Hööks. Har någon erfarenhet av dessa två modeller? denna...
Svar
8
· Visningar
381
Senast: tott
·
Utrustning Vad har ni för varma och vattentåliga skor/stövlar på vintern? Brukar bara ha mina gummistövlar med dom blir så himla kalla trotts...
Svar
4
· Visningar
388
Senast: Svartkatt
·
R
Utrustning Jag skulle vilja fråga om nån har tips på ben skydd som INTE blir för varma! För som nog domflesta vet så är det ju inte bra för senorna...
Svar
13
· Visningar
979
Senast: ako
·
Utrustning Tjo, lurar på att införskaffa ett BoT täcke till iaf ena hästen. Hos förra ägarn så gick han typ ständigt med nättäcket. Va allmänt mer...
Svar
0
· Visningar
162
Senast: Shixle
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka