Varma hem och lösningar för att kyla ner (utbruten från Turister och värmen)

Jo absolut :) men de har säkert olika seriositet och odds att man får det man vill ha när man vill ha det :D
Hundshop är inte direkt mitt gebit. Tex finns en shop som heter Silverfilt, som ngn pensionerad hundentusiast har, kan ju vara superbra, eller tja inte.
Jag köpte min på tinybuddy.se, den skiljer sig inte från andra jag sett. Men självklart har jag inte sett alla märken.
 
Jag köpte min på tinybuddy.se, den skiljer sig inte från andra jag sett. Men självklart har jag inte sett alla märken.
Tog Hansegården nu :rofl: någon hade ju handlat där och hade fått sin vara så det fick det bli. Jag som inte skulle handla någonting alls överhuvudtaget denna månad förutom semestergrejs. 800 kr fattigare :laugh: kanske kanske lite svalare lagom till regnet kommer nästa vecka.
 
Tog Hansegården nu :rofl: någon hade ju handlat där och hade fått sin vara så det fick det bli. Jag som inte skulle handla någonting alls överhuvudtaget denna månad förutom semestergrejs. 800 kr fattigare :laugh: kanske kanske lite svalare lagom till regnet kommer nästa vecka.
Brukar du inte få dina saker som du beställer?
 
Jo, men jag beställer ju gärna från ställen jag känner till också :)

Men helst beställer jag inte alls eftersom jag vill stötta affärer och tycker det verkar vara knasigt att skicka runt saker i den omfattning som görs.
Det är ju sant. Men det beror mycket på hur och var man bor. Här finns det inte så mycket inom ett par mil att välja på, så ofta måste jag beställa det jag behöver. I annat fall blir det ju jag som kör runt en massa istället :) !
 
Portabel AC. Den är skrymmande de 350 dagar om året som den inte behövs, men värd sin vikt i guld när den väl behövs.
Vårt hus har många och stora fönster i söderläge så det är svårt att göra så väldigt mycket åt instrålningen.
Hade en delad modell förut med separat utedel, den var effektiv men det var bökigt att behöva lyfta ut och in utedelen för att kunna stänga dörr/fönster. Bytte till en utan utedel, med bara grov frånluftslang. Lyckligtvis finns en kattlucka på precis rätt ställe i huset, för slangen. :)
 
Vi har också AC, i år har vi inte kört igång den än och fy vad dåligt jag sover..Blir att göra i ordning den! Vi har en skiva vi sätter i fönstret med hål för slangen.
 
Vår räddning har blivit en luftvärmepump som både används för att värma och kyla. Helt klart värt det. Hyfsat snål att köra också
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Dreglar din katt?
Tillbaka
Upp