Varma framben eller bakben

J

jessie8905

Hej!

Jag skulle vilja veta om en häst blir varm i frambenen eller bakbenen eller i knäna. Vad kan der bero på? Varför blir dom det? Är det farligt? Vad ska man göra? Nån som har nåt tips att ge?

Sv: Varma framben eller bakben

Oj, det finns nog många anledningar till att en häst kan bli svullen och varm i benen! Det kan bero på allt från Inflammationer, överanträngning, mugg/rasp, senskidor, kotor, hasleder mm...Ja det finns ju ganska mycket. Du får förklara lite mer hur symtomen är. Farligt kan det ju vara, beroende på vad det är. Alltid bäst att tillkalla veterinär!

Liknande trådar

Hästvård Hej! Min häst har ett återkommande problem där han får som strävhårig päls ca 1-3 månader efter klippning nr 2 (som blir runt nov-dec)...
2
Svar
29
· Visningar
1 424
Hästvård Nån med erfarenhet av hovbensfraktur? Min häst blev halt på ett bakben och hoppade på 3 ben. Kan efter smärtstillande både gå och stå på...
2
Svar
25
· Visningar
1 956
Hästvård Hej! Ni som har hästar som har/haft såna, hur har ni märkt det? Har ni märkt det eller har ni röntgat och hittat det då? Hur vet man...
Svar
8
· Visningar
585
Senast: Lavinia
·
Hästvård Jag har en häst med fyra vita strumpor och rosa hud därunder. Har under de senaste åren drabbats av olika grad av mugg/rasp under senare...
Svar
8
· Visningar
914
Senast: Fiorano
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Dejtingtråden del 38
  • Autistisk bror
  • Tittar in i ditt kök del 27

Hund, Katt, Andra Djur