I

Inredningstok

Nu när det är så kyligt ute så älskar :love: jag att ta varma bad! Det är nog bland den skönaste som finns efter ett par timmar i stallet..

Men sen jag plussade så har jag läst väldigt mycket. pratade med min barnmorska idag men glömde självklart fråga:crazy:.

Läst bland annat om att varma bad inte är bra för barnet, spec inte i början av graviditeten. Man ska undvika bastu och varma bad för att kroppstemperaturen inte ska överstiga 38 grader..

Sen på vissa sidor står det att detta är en skröna. att kroppen reglerar värmen och att ja vad ska man kalla det . "det lilla fröet" ligger långt in och påverkas inte av värmeskillnanden.

Vad är sant?Vad har era barnmorskor sagt? Ska jag fortsätta frysa eller tappa upp ett varmt bad med levande ljus? :angel:

Sv: Varma bad

Jag badade mycket när jag var gravid förra gången. Jag är också frusen av mig, men jag badade inte bubbelbad eller satt i bastun. Min son är idag tre år och verkar inte ha tagit skada.

Kommer inte ihåg om jag pratde med Bm om det, men fråga kan du ju alltid göra.

Jag är verkligen ingen expert men det här låter jättekonstigt och det inget jag fått info om på mvc eller någonannanstans. Var har du läst det här?

Det kommer upp när ja googlar. Har ingen direkt sida men vet att bl.a. Net doktor skrivit detta..

Nu är jag inte säker men menar de inte mer att man inte ska bada i pooler och allmänna platser pga bakterierisken?
Jag har haft foglossning större delen av min graviditet och fått tipset att bada för lindring. Nu när jag tänker efter så vet jag inte om det kan stämma alls, de har ju gravidsim för mammor!
Eller kanske är annat i början av grav då?

i slutet kan det vara dumt för bakteier, men annars ska det inte vara nån fara vad jag förstått!

Låter konstigt, man kan ju bada på förlossningen som smärtlindring.
Det är nog bara en skröna gissar jag på.

Nä simma är ju bra att göra utan det var verkligen att man skulle undvika bad i över 38 grader o inte basta.

Det här handlade nog mest om början av graviditeten för sen står det att det är skönt med bad :). Hur eller hur tog ja mig ett varmt bad idag för att Tina upp :)

Om det stämde så skulle nog Finland vara folktomt vid det här laget. :laugh:

Jag har badat badkar, bubbelpool och bastat under mina 3 graviditeter, från början till slut. Mina barn är nog lika normalstörda som vem som helst.
(Och jag badar/bastar riktigt varmt) Min bm sa att man får avgöra själv, det finns inget som enligt henne säger att det vore farligt.

Va skönt då behöver jag inte ha ångest för mitt jättelånga bad idag :o

Tänkte också på alla finnar.. det borde ju varit färre =):idea:

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka